Billig erhvervstelefoni til din virksomhed
Hvad gør man som virksomhed, når man er på jagt efter en god telefoniløsning til ens ansatte? Mulighederne er mange og ofte dyre og komplicerede – små og mellemstore virksomheder kan med fordel vælge almindelige mobilabonnementer til sine ansatte. Guide til billig erhvervstelefoni.
I følge Dansk Industri er der omkring 300.000 små og mellemstore virksomheder på landsplan i Danmark og det er dem, der i høj grad er vækstlokomotiverne herhjemme. De 300.000 små og mellemstore virksomheder i Danmark udgør 99 procent af alle virksomheder.
Erhvervstelefoni kan være kompliceret og dyrt
Erhvervstelefoni skal helst være med til at gøre arbejdsdagen bedre for de ansatte i virksomheden. De store teleselskaber tilbyder store forkromede løsninger, som kan være aktuelle for større og store virksomheder, hvor der ringes løs til og fra virksomheden.
Så tilbydes man omstillingspakker med omstilling med hovednummer og køfunktioner, IP- og fastnettelefoni, løsninger til hjemmearbejdskontoret, samarbejdsværktøjer, skræddersyet og skalérbar it- og teleløsning og en masse andet, som mange virksomheder ikke har brug for. I hvert fald ikke de små og mellemstore.
Se også: 5G bredbånd giver bedre internet til hjemmearbejdspladsen
De fleste virksomheder har behov for simpel og billig telefoni
De fleste virksomheder har blot brug for en simpel mobil med et simpelt mobilabonnement til deres ansatte. Er den bedste løsning så tilmed billig, så er det jo bare godt.
Der kan være mange penge at spare for virksomheder, der skal bruge mobilabonnementer til deres ansatte. Betyder prisen meget, så er en tommelfingerregel at undgå de store komplette telefoniløsninger fra de store teleselskaber og i stedet vælge telefoni fra rent online-selskab.
Prisforskellen og besparelsen afhænger naturligvis af virksomhedens nuværende telefoniløsning, men det er muligt at spare flere tusind kroner om året på medarbejdertelefoni med den rigtige løsning. Det er muligt at få effektive samtalepriser på helt ned til 3 øre i minuttet hos nogle teleselskaber.
Se også: Mobilabonnementer med roaming flest lande til erhvervstelefoni
Få kort bindingsperiode på erhvervstelefoni
Den måske største fordel ved at benytte et helt almindeligt teleselskab til virksomhedens telefoni er den korte bindingsperiode. De store telefoniløsninger hos de store teleselskaber indebærer uopsigelig bindingsperiode i mindst 12 måneder. Efter de 12 måneder kan aftalen opsiges med et varsel på mindst tre måneder. Det er lange og meget usmidige bindingsperioder, der kan ende med at koste ret dyrt.
Praktisk talt alle teleselskaber tilbyder almindelig mobiltelefoni uden binding – kun for en måned forudbetalt. Dermed står virksomheden langt stærkere og mere sikkert, hvis der pludselig opstår en situation, hvor der ikke er behov for et eller flere abonnementer.
Se også: Gode telefoner til erhverv
Kontooversigt og forbrugskontrol
Derudover får man også overskuelig kontooversigt og forbrugskontrol, så telefonichefen i virksomheden let kan overskue og kontrollere medarbejdernes forbrug og behov.
Selskaber som Oister, Greentel, CBB og Telmore tilbyder også bredbånd og salg af telefoner, hvilket kan være nyttigt også. Mobile bredbåndsløsninger er ofte billige hos den type selskaber og man kan også få rigtig gode tilbud på telefoner hos sådanne teleselskaber.
Se også: Oversigt til billig erhvervstelefoni
Mere om Mobilabonnement
Få den kronologiske fortsættelse af sagen og anvisning til hvor du finder seneste nyt om temaet. Steen Jørgensen har holdt fast i temaet. 11/12/2020 fortsatte vi fortællingen med en artikel der tunede ind på Bedste internet til unge udeboende – Artiklen kan læses her. Se også de seneste nyheder om emnet her.