Undersøgelse af mobilselskabernes mobildækning & kundetilfredshed

Vi måler mobilselskabernes mobildækning, netværk og kundetilfredshed. Målingen udfører vi ved at spørge danskerne om deres generelle tilfredshed med nuværende mobilabonnement, og hvordan de rent faktisk oplever mobilselskabets netværk og mobildækning.

Vi håber, at du vil deltage i undersøgelsen og dele ud af dine erfaringer. 4.105 danskere har allerede deltaget. Dine oplevelser, erfaringer og viden kan gøre os alle meget klogere.

Du deltager i undersøgelsen ved at bruge ét minut på at svare på fire spørgsmål (og du slipper helt for at udfylde persondata). Ved at deltage kan du til gengæld se dækningskort over, hvilke mobilselskaber der har den dårligste og bedste mobildækning, hvor du bor.

Hertil kan du også se, hvordan mobilselskaberne rangerer i forhold til kundetilfredshed.
Se teleselskabernes dækningskort | Tjek kundetilfredsheden i mobilselskaberne

Dine svar er anonymiseret. For at deltage i undersøgelsen skal du imidlertid acceptere cookies. For at undgå manipulation af undersøgelsen accepterer vi maksimalt én besvarelse i kvartalet fra samme cookie.

Dækningskort viser mobilselskabernes mobildækning i danske byer

Vores dækningskort viser, hvordan teleselskabernes netværk (TDC NET, TT Netværket (Telia og Telenors fælles netværk) og HI3G Networks) opleves af danskerne i danske bydele, byer og kommuner. Læs mere om teleselskabernes dækningskort, som er baseret på danskernes brugeroplevelser. Dækningskortene viser mobildækningen på de respektive netværk. Dataene er baseret på 4.105 brugeroplevelser.

Dækningskort er en betegnelse for Danmarkskort, der viser, hvordan teleselskabernes mobilnet og netværk fungerer i forskellige landsdele. Dækningskortene på TelePrisTjek viser imidlertid, hvordan teleselskabernes mobildækning og netværk rent faktisk opleves af borgerne i postnummeropdelte bydele, byer og kommuner rundt om i Danmark.

Dækningskort for TDC NET | Dækningskort for TT-Net | Dækningskort for Hi3G

Find bedste netværk og mobildækning i din by

Indtast dit postnummer og tryk søg for hurtigt at se, hvilket netværk og hvilke mobilselskaber der har den bedste 4G-dækning i din by, bydel, postnummer og kommune.

NB! Det er pt. for tidligt at lave tilsvarende søgninger for 5G-dækning. Søgninger på 5G-dækning bliver mulig medio 2021 i takt med teleselskabernes udbygning af 5G-netværk og lancering af 5G-abonnementer.

Dækningskort for TDC’s netværk & mobilselskaber på TDC NET

TDC NET udbyder mobiltelefoni og mobilt bredbånd på både 4G- og 5G-frekvenser. Nedenfor finder du dækningskort for henholdsvis TDC NETs 4G-netværk og for TDC NETs 5G-netværk.

Dækningskortene viser, hvordan danskerne oplever kvaliteten af mobildækning, internet på mobilen og mobilt bredbånd hos mobilselskaber, der benytter TDC’s 4G- og 5G-netværk.

Mobilselskaber, der benytter TDC’s mobilnet, er blandt andet YouSee, TELMORE, eesy og Nettalk.

Dækningskortene viser dækningen i Danmark opdelt i postnumre, byer, kommuner, regioner og landet som helhed. Læs evt. om metode og databehandling.

Dækningskort: TDC’s 4G netværk & mobilselskaber på TDC NET

Dækningskortet viser, hvordan danskerne oplever kvaliteten af TDC’s 4G-netværk, mobildækning og mobilt internet (mobilt bredbånd) i danske bydele, byer, kommuner, regioner og landet som helhed. 1.444 danskere har givet deres bedømmelse af TDC’s 4G-netværk.

Meget høj andel af utilfredse kunder i postnumre, der er markeret med rød. Andelen af utilfredse og tilfredse kunder er lige store i postnumre markeret med gul. Meget høj andel af tilfredse kunder i postnumre er markeret med grøn. Grå postnumre indikerer, at vi har for få data til at kunne give et retvisende billede af borgernes tilfredshed med mobildækningen og teleselskabernes netværk.

Dækningskort for TT Netværket (Telia/Telenor) & selskaber på TT Netværket

TT Netværket, det fælles Telia- og Telenor-netværk, udbyder mobiltelefoni og mobilt bredbånd på både 4G- og 5G-frekvenser. Nedenfor finder du dækningskort for henholdsvis TT Netværkets 4G-netværk og TT Netværkets 5G-netværk.

Dækningskortene viser, hvordan danskerne oplever kvaliteten af mobildækning, internet på mobilen og mobilt bredbånd hos mobilselskaber, der benytter TT Netværkets 4G- og 5G-netværk.

Mobilselskaber, der benytter TT Netværkets mobilnet, er blandt andet Telia, Telenor, Call me, CBB, dukaTALE og Greentel.

Dækningskortene viser dækningen i Danmark opdelt i postnumre, byer, kommuner, regioner og landet som helhed. Læs evt. om metode og databehandling.

Dækningskort: TT Netværkets 4G-netværk & mobilselskaber på TT Netværket

Dækningskortet viser, hvordan danskerne oplever kvaliteten af TT Netværkets 4G-netværk, mobildækning og mobilt internet (mobilt bredbånd) i danske bydele, byer, kommuner, regioner og landet som helhed. 1.497 danskere har givet deres bedømmelse af TT Netværkets 4G-netværk.

Meget høj andel af utilfredse kunder i postnumre er markeret med rød. Andelen af utilfredse og tilfredse kunder er lige store i postnumre markeret med gul. Meget høj andel af tilfredse kunder i postnumre er markeret med grøn. Grå postnumre indikerer, at vi har for få data til at kunne give et retvisende billede af borgernes tilfredshed med mobildækningen og teleselskabernes netværk.

Dækningskort for Hi3G’s (3’s net) netværk & mobilselskaber på Hi3G

Hi3G, teleselskabet 3’s netværk, udbyder mobiltelefoni og mobilt bredbånd på både 4G- og 5G-frekvenser. Nedenfor finder du dækningskort for henholdsvis Hi3G’s 4G-netværk og Hi3G’s 5G-netværk.

Dækningskortene viser, hvordan danskerne oplever kvaliteten af mobildækning, internet på mobilen og mobilt bredbånd i mobilselskaber, der benytter Hi3G’s 4G-og 5G-netværk.

Mobilselskaber, der benytter sig af Hi3G’s mobilnet, er blandt andet teleselskabet 3 og OiSTER.

Dækningskortene viser dækningen i Danmark opdelt i postnumre, byer, kommuner, regioner og landet som helhed. Læs evt. om metode og databehandling.

Dækningskort: Hi3Gs 4G-netværk & mobilselskaber på Hi3G

Dækningskortet viser, hvordan danskerne oplever kvaliteten af Hi3G’s 4G-netværk, mobildækning og mobilt internet (mobilt bredbånd) i danske bydele, byer, kommuner, regioner og landet som helhed. 1.074 danskere har giver deres bedømmelse af Hi3G’s 4G-netværk.

Meget høj andel af utilfredse kunder i postnumre er markeret med rød. Andelen af utilfredse og tilfredse kunder er lige store i postnumre markeret med guld. Meget høj andel af tilfredse kunder i postnumre er markeret med grøn. Grå postnumre indikerer, at vi har for få data til at kunne give et retvisende billede af borgernes tilfredshed med mobildækningen og teleselskabernes netværk.

Dækningskort viser teleselskabernes mobilhuller

Hvis vil lytter til 4.105 danskere, er der mange huller i mobilselskabernes mobildækning. Dækningskortet nedenfor viser, hvordan teleselskabernes netværk bedømmes under et.

I de røde områder er der udpræget stor utilfredshed med mobildækningen og mobilt bredbånd ved samtlige netværk (det vil sige TDC NET, TT Netværket og Hi3G). Bor man i disse postnumre, er der desværre ikke meget, man som mobilkunde kan gøre andet end at håbe, at teleselskaberne opper sig og forbedrer deres dækning.

I de gule områder er andelen af utilfredse og tilfredse mobilkunder lige store. Bor man i disse postnumre, bør man absolut være på vagt og gerne spørge naboerne om, hvilket netværk de har positive erfaringer med. Dine naboers erfaringer vil være det bedste råd for dig.

I de grønne områder er der overvejende tilfredshed med samtlige netværk. Bor man i disse postnumre, kan man med nogenlunde ro i maven frit vælge et mobilselskab og leverandør af mobilt bredbånd.

Mobilselskaberne rangeret efter kundetilfredshed

Hvilket mobilselskab er bedst? Hvem andre end kunderne kan egentlig svare på det? I vores undersøgelse af mobilselskabernes kundetilfredshed har vi spurgt danskerne om deres samlede tilfredshed med deres mobilselskabs netværk, kundeservice, priser og eventuelle fordele.

Undersøgelsen er ikke videnskabelig, men resultatet giver alligevel en god indikation af teleselskabernes kundetilfredshed. Læs evt. om metode og databehandling.

De bedste mobilselskaber i Danmark

MobilselskabMobildækningKundetilfredshedInfo om selskabet
7,62 / 10
(TDC's netværk)
7,96 /10 Info om selskabet
7,08 / 10
(TT-Net's netværk)
7,85 /10 Info om selskabet
7,52 / 10
(TT-Net's netværk)
7,74 /10 Info om selskabet
7,03 / 10
(TT-Net's netværk)
7,72 /10 Info om selskabet
7,03 / 10
(TT-Net's netværk)
7,70 /10 Info om selskabet
7,25 / 10
(TT-Net's netværk)
7,63 /10 Info om selskabet
6,03 / 10
(3's netværk)
7,09 /10 Info om selskabet
6,87 / 10
(TDC's netværk)
6,87 /10 Info om selskabet
6,88 / 10
(TT-Net's netværk)
6,73 /10 Info om selskabet
5,69 / 10
(3's netværk)
6,57 /10 Info om selskabet
6,37 / 10
(TT-Net's netværk)
6,46 /10 Info om selskabet
6,60 / 10
(TDC's netværk)
6,13 /10 Info om selskabet
7,39 / 10
(TDC's netværk)
6,06 /10 Info om selskabet
7,15 / 10
(TDC's netværk)
6,00 /10 Info om selskabet
5,74 / 10
(TT-Net's netværk)
4,44 /10 Info om selskabet
5,75 / 10
(TT-Net's netværk)
N/A Info om selskabet
8,08 / 10
(TDC's netværk)
N/A Info om selskabet
5,25 / 10
(TT-Net's netværk)
N/A Info om selskabet
6,00 / 10
(TT-Net's netværk)
N/A Info om selskabet
9,50 / 10
(TT-Net's netværk)
N/A Info om selskabet
7,33 / 10
(TDC's netværk)
N/A Info om selskabet
3,33 / 10
(TT-Net's netværk)
N/A Info om selskabet
6,25 / 10
(TT-Net's netværk)
N/A Info om selskabet
7,00 / 10
(TT-Net's netværk)
N/A Info om selskabet
8,00 / 10
(TT-Net's netværk)
N/A Info om selskabet
8,00 / 10
(TT-Net's netværk)
N/A Info om selskabet
4,00 / 10
(TDC's netværk)
N/A Info om selskabet
4,00 / 10
(TDC's netværk)
N/A Info om selskabet
7,00 / 10
(TDC's netværk)
N/A Info om selskabet
4,00 / 10
(TT-Net's netværk)
N/A Info om selskabet
6,75 / 10
(TDC's netværk)
N/A Info om selskabet
8,60 / 10
(TDC's netværk)
N/A Info om selskabet

Metode & databehandling

TelePrisTjek.dk er ansvarlig for undersøgelsen af teleselskabernes netværk, mobildækning og kundetilfredshed. Undersøgelsen er cookie-styret, således at samme cookie kun accepteres én gang hvert kvartal. For at deltage i undersøgelsen må man derfor acceptere nødvendige cookies.

Undersøgelsen er vedvarende, og svarene akkumuleres således fortløbende. Dog er der kvartalsvise optællinger, hvilket gør det lettere at se udviklinger over tid og over flere perioder.

For at sikre undersøgelsens validitet og relevans vil nye besvarelser tælle mere en gamle besvarelser.
Ved udregninger af tilfredshedsscore på mobildækning og kundetilfredshedsscore vil besvarelser, der ældre end ni måneder (tre kvartaler), vægte mindre end nye besvarelser. Hvordan vægtningen er fastsat, vil vi ikke komme nærmere ind på, da vi ikke ønsker, at tredjeparter skal kunne spekulere i undersøgelsens resultater.