Teleselskab med app til selvbetjening – disse apps er bedst

Nogle teleselskaber tilbyder en app til iPhone og Android, så du altid har adgang til selvbetjening med et tryk på teleselskabets app. Se, hvilke teleselskabers apps der er bedst.

Teleselskab med app til selvbetjening – disse apps er bedst

Mange teleselskaber konkurrerer på især pris for tale og data for at lokke nye kunder til, men kundeservicen fylder også meget hos danskerne. Her tilbyder flere danske teleselskaber en app til din smartphone, så du kan holde øje med dit dataforbrug og administrere dit mobilabonnement direkte fra appen på din mobiltelefon. Se herunder hvilket teleselskab der har den bedste app til selvbetjening.

Det kan spare dig for tid og besvær, at du har adgang til at tanke din saldo op, ændre indstillinger for telefonsvarer eller lytte til beskeder lagt på din telefonsvarer blot ved at åbne en app.

Men hvilke teleselskaber giver kunderne mulighed for at bruge selvbetjening via en app til iOS og Android, og hvilke teleselskaber har den bedste app til selvbetjening ifølge brugerne? Få svaret her.

Teleselskaber med de bedste apps til selvbetjening

Nedenfor kan du se de teleselskaber, der har en app, og hvor gode bedømmelser de har fået. Der er udregnet et vægtet gennemsnit ud fra antal anmeldelser i App Store og Google Play.

#1 CBB Mobil
App: CBB Mobil (Android/iOS)
Brugernes bedømmelse: 4,7 ud af 5
Se aktuelle tilbud på mobilabonnementer hos CBB Mobil

#2 TELMORE
App: Mit TELMORE (Android/iOS)
Brugernes bedømmelse: 3,8 ud af 5
Se aktuelle tilbud på mobilabonnementer hos TELMORE

#3 YouSee
App: Mit YouSee (Android/iOS)
Brugernes bedømmelse: 3,7 ud af 5
Se aktuelle tilbud på mobilabonnementer hos YouSee

#4 Telenor
Mit Telenor, Danmark (Android/iOS)
Brugernes bedømmelse: 3,4 ud af 5
Se aktuelle tilbud på mobilabonnementer hos Telenor

#5 3 Mobil
App: Mit 3 (Android/iOS)
Brugernes bedømmelse: 3,0 ud af 5
Se aktuelle tilbud på mobilabonnementer hos 3

Hvilket teleselskab har den bedste app til selvbetjening?

Det er langt fra alle teleselskaber, der har brugt ressourcer på at udvikle en app, hvor kunderne kan gå til selvbetjening. Blandt de teleselskaber, som har en app, er der også stor forskel på, hvor populære de er, og hvor tilfredse kunderne er med dem.

Hvis du vil have en rigtig velfungerende app med selvbetjening til dit mobilabonnement, skal du vælge CBB Mobil. På tværs af iOS og Android får appen CBB Mobil i gennemsnit 4,5 ud af 5 stjerner. Også TELMORE og YouSees apps klarer sig fint.

Selv om et teleselskab ikke har en app, kan du stadig godt bruge selvbetjening fra din mobil. De fleste, hvis ikke alle, har optimeret deres hjemmeside til at du kan bruge selvbetjening fra mobilen. Via din browser kan du endda føje en genvej fra selvbetjeningens hjemmeside til din telefons startskærm – og så har du noget, der minder temmelig meget om en app.

Det skal også pointeres, at en god og velfungerende app ikke nødvendigvis siger noget om den kundeservice, som teleselskabet yder. Dog vidner en høj bedømmelse i hvert fald om, at brugerne oplever applikationerne som gode og formentlig også til en vis grad, at appen lader dem administrere deres abonnement med de funktioner, der er behov for. Det kan være muligheden for at se sit forbrug, regning eller ændre betalingsoplysninger.

Se også: Priser og tilbud på mobilabonnementer 

Mere til nyheden

Få efterfølgende nyt i kronologien og tjek absolut seneste nyt om emnet. Lasse Olsen gik videre med sagen. 23/7/2021 vinklede vi sagen videre med en ny vinkel på Få mobilt bredbånd for ned til 20 kroner per måned med datadeling – Den videre historie om temaet finder du her. Det sidste ord er ikke skrevet. Tjek seneste nyt her.