roskilde festival mobildækning

TDC sørger for seks gange bedre mobildækning på Roskilde Festival

TDC Group med Yousee, Telmore, Fullrate og TDC Erhverv sætter det tunge netværksskyts ind til Roskilde Festival – folk kommer nemlig ikke kun for at konsumere en masse øl og musik – også mobilen bliver presset til det yderste.

Dataforforbruget er således allerede 20-doblet på de sociale medier og det kræver ekstra netværkskapacitet på det relative lille område. Derfor ruller TDC ud med to ekstra master lige ved orange scene og i alt 5 ekstra master bliver sat op på årets Roskilde Festival. Det er to flere end sidste år, oplyser TDC.

Se også: Teleselskaber med bedste netværk

 

Dataforbruget eksploderer på Roskilde Festival

Kapaciteten skulle være seks gange større end normalt, forklarer Kim Søgård Kristensen, der er direktør for Teknologi og Kapacitet i TDC Group.

“Vi ved, at der bliver brugt meget data på Roskilde. Festivalgæsterne er på, når de tjekker programmet, vejrudsigten, eller hvilke venner, der tjekker ind i nærheden. Og så er der selvfølgelig brugen af sociale medier og streaming, der fylder meget i datastrømmen”, forklarer Kim Søgård Kristensen.

Han forklarer, at deltagerne på sidste års Roskilde Festival brugte tre gange så meget data som året før, og den tendens ser ud til at fortsætte.,”Det er det, vi forbereder os på og vi kan allerede nu kan se en massiv stigning i data- og sms-forbrug”, forklarer han.

Gæsterne er især vilde med at snappe og opdatere på Facebook, mens de i mindre grad tweeter.

Se også: Sammenlign priser på mobilabonnementer

TDC kører ud med ekstra master til andre begivenheder

Det er ikke kun på Roskilde Festival, at TDC Group kører ud med ekstra master og øget mobilkapacitet – også til andre festivaler og begivenheder og som Hjallerup Marked, Folkemødet og mange andre, der trækker folk til, bliver der skruet op for dækningen.

Se også: Nyheder om netværksdækning