Telenor vil opgradere mobilnettet efter kundernes behov
Det handler ikke bare om at opgradere netværket udfra, hvor et dækningskort viser, der er behov for det. Mobilnettet skal opgraderes efter kundernes behov.
Sådan lyder det fra Telenor, der netop har præsenteret en ny plan for, hvordan de vil udbygge deres netværk i fremtiden. Den plan tager udgangspunkt i konkrete input fra de mange danskere, der giver feedback til Telenors netværk.
Se også: Sammenlign mobilpriser hos Telenor
Dækningskort giver ikke altid retvisende billede
For eksempel har bilister givet udtryk for, at der var problemer med mobildækningen, når man krydser motorvejsstrækningen mellem Fredericia og Kolding, selvom dækningskort gav udtryk for, at dækningen burde være god.
Her har Telenor så grebet ind for at skabe bedre mobildækning med en en høj gittermast med stærkere 3G- og 4G-signal.
Se også: Bedste mobilabonnement hos Telenor
Kundernes oplevelse er vigtigst
Telenor har siden 2014 dagligt indhentet hundredevis af tilbagemeldinger fra deres kunder til at vurdere kapaciteten i deres mobilnetværk og nu kan de så begynde at høste frugterne af dette arbejde ved at udbygge netværket på baggrund af kundernes feedback.
Telenors netværksdirektør Peter Nødbak, forklarer om den nye kundebaserede tilgang til netværksforbedringer.
”Det er kundernes oplevelse af vores netværk, der er det altafgørende for os – derfor skal vi selvfølgelig også have deres stemme med. Gennem vores App og Net Promoter Score setup får vi unikke førstehåndberetninger om vores netværk, som vi nu også bruger til at træffe beslutninger omkring udbygninger i netværket ud fra”.
Se også: Bedst netværk i Danmark
5 forskellige opgraderinger i vente
I øjeblikket har Telenor fem forskellige opgraderinger på tegnebrættet rundt om i Danmark, der alle foretages baggrund af Net Promoter Score tilbagemeldinger og tilbagemeldinger på deres Netværksapp.
Se også: Nyheder om mobilnet og dækning