TDC oplevede pæn kundetilgang i 2016 – “2017 skal blive bedre”

TDC kom samlet ud af 2016 med 54.000 flere mobilkunder end i 2015, men der er pres på økonomien. Initiativer ført ud i livet i 2016 skal gøre 2017 bedre, lyder det fra koncernchef.

TDC oplevede pæn kundetilgang i 2016 – “2017 skal blive bedre”

TDC Groups (Yousee, Telmore, Fullrate og TDC Erhverv) regnskab for 2016 viser, at selskabets voksede med 44.000 private mobilkunder i hele året og på erhvervsdelen nåede TDC 10.000 erhvervskunder fra 2015 til 2016.

Til gengæld faldt omsætningen med 4,1 procent til 21 milliarder kroner og profitten faldt med 10,5 procent. Trods faldet i indtjeningen resultatet bedre end forventet ved årets indgang.

Se også: Sammenlign priser hos Yousee

 

Øgede omsætningen per kunde

“Jeg er naturligvis tilfreds med, at vi overgik vores finansielle mål for 2016. Jeg er særligt tilfreds med udviklingen på privatmarkedet for mobiltjenester, hvor vi har vendt mange års tilbagegang til vækst, da vi på trods af en tyngende regulering på roaming lykkes med både at øge omsætningen per kunde samt antallet af kunder,” siger koncernchef Pernille Erenbjerg.

Se også: Sammenlign priser hos Telmore

 

Presset på erhvervsmarkedet trods 10.000 nye erhvervskunder

Selvom TDC Erhverv oplevede kundevækst på 10.000 i 2016, kom indtjeningen under pres og faldt med 14,3 procent sammenlignet med 2015.

TDC har foretaget en række opkøb af cloud baserede kommunikationsudbydere i løbet af året med henblik på at kunne friste kunderne med innovative og enkle produkter.

Se også: Sammenlign priser hos Fullrate

 

Initiativer i 2016 skal sikre succes i 2017

Om 2017 forklarer Pernille Erenbjerg, at det vil blive et begivenhedsrigt år med mange aktiviteter og hun er overbevist om, at de strategiske initiativer, TDC foretog i 2016 vil sikre, at selskabet kan realisere det mål om øget effektivitet og større kvalitet.

Finansielt forventer Pernille Erenbjerg også, at TDC kan levere en markant forbedret udvikling på både indtjening og cash flow i forhold til den relative store nedgang, vi har oplevet i 2016.

Se også: Nyheder om danske teleselskaber