Sådan vælger du det bedste mobilselskab

Lave priser skal må være altafgørende i valget af mobilabonnement. Det kan nemlig betale sig at vælge teleselskab med omhu.

Sådan vælger du det bedste mobilselskab

Fristende tilbud, lave priser, gratis gaver og masser af ekstra gigabyte – der er mange ting at lokke med, som får os til at skifte mobilabonnement og teleselskab. Men pas på med blot at have fokus på prisen, for andre ting kan være af lige så stor betydning, når du skifter til et nyt teleselskab.

Se også: Sammenlign priser på mobilabonnementer

Herunder kan du se hvilke ting du også skal huske at have med i dine overvejelser, når du skifter mobilselskab.

Husk at tjekke mobildækningen

Hvis man ikke har god dækning hos et teleselskab, er det nye mobilabonnement ikke meget værd. Dårlig dækning giver både dårlig opkaldskvalitet, sluger strømmen på mobilen og langsom hastighed på internettet.

Der skal du huske at tjekke dækning på det teleselskab, som du er ved at skifte til. Du kan let se hvordan danskerne oplever mobildækning på alle danske mobilnetværk i alle postnumre i Danmark.

Tjek dækningen hos mobilselskaber i dit postnummer

Tjenester og services

Måske giver det mening for dig, at vælge et mobilabonnement med specifikke tjenester? Det kan være en hjælp i det daglige og samtidig vise sig at være en billigere løsning.

Flere mobilselskaber tilbyder mobilabonnementer med streaming, hvor man får rabat på tjenesterne. Er der en specifik tjeneste du ofte bruger, kan der være penge at spare på den.

Det kan også være andre tjenester, såsom øget sikkerhed på internettet, udvidet roaming i lande udenfor Europa, samlerabat og mere. Det kan også være specielle tilkøb, som for eksempel en billig PlayStation 5 ved køb af mobilabonnement.

Se også: Mobilabonnementer med streaming

Kundeservice

Det sidste du skal tænke over, inden du kaster dig over et nyt mobilabonnement er kundeservice. Der er nemlig stor forskel på mobilselskabernes kundeservice og kundetilfredshed.

Måske er det ikke så tit, at du har brug for at tale med kundeservice. Men når du har brug for det, er det garanteret også vigtigt. Derfor er det vigtigt, at det er let og hurtigt at komme i kontakt med kundeservice.

Her kan du se mobilselskaberne rangeret efter kundetilfredshed

Se også: Guides til valg af mobilabonnement