Opsigelse af bredbånd – sådan gør du

Hvordan opsiger du dit bredbånd eller mobilt bredbånd? Guide til opsigelse af dit nuværende bredbånd og skift til ny udbyder.

Opsigelse af bredbånd – sådan gør du

Hvordan opsiger jeg mit bredbånd? I denne guide kan du læse, hvordan du lettest får opsagt dit bredbånd og hvordan du skifter til en ny udbyder.

Sådan opsiger du et abonnement på bredbånd

Er du utilfreds med dit nuværende bredbånd eller din udbyder? Så er det heldigvis ganske let at opsige det og skifte til en ny udbyder.

Først og fremmest skal du være opmærksom på, at de fleste bredbåndsabonnementer kommer med 6 måneders binding. Du kan ikke opsige det, før du er ude at bindingsperioden.

Hos nogle udbydere er det lettere at opsige bredbånd end andre. De tilbyder nemlig, at man via deres selvbetjening eller app kan opsige abonnementet digitalt.

Hos de fleste skal du dog en tur forbi deres kundeservice. Du kan både ringe og skrive en e-mail til udbyderens kundeservice og fortælle dem, at du ønsker at opsige abonnementet.

Inden du ringer eller skriver anbefales det, at du har dit kundenummer ved hånden.

Opsigelsesperioden er typisk 30 dage. Ofte kommer et bredbåndsabonnement med en router, der er udlånt af udbyderen, som skal sendes retur ved opsigelse af abonnementet.

Sammenlign priser og tilbud på bredbånd

Skift til ny bredbåndsudbyder

Opsiger du dit abonnement på bredbånd for at skifte til en ny udbyder? Så behøver du ofte ikke selv opsige abonnementet hos din nuværende udbyder.

Man kan nemlig få den nye bredbåndsudbyder til at håndtere opsigelsen på dit nuværende bredbånd. Ved oprettelsen af et nyt abonnementet kan du give selskabet fuldmagt til, at de må opsige dit gamle abonnementet. Her skal du blot oplyse navnet på din udbyder og et kundenummer.

Herefter får du besked fra det gamle bredbåndsselskab, der bekræfter at du opsiger abonnementet og en dato for skiftet til den nye.

Se også: Guides, gode råd og tips til bredbånd og Wi-Fi