Mobilabonnementer til børn vi bedst kan anbefale

Nogle teleselskaber og mobilabonnementer kan bedre anbefales til børn end andre. Se overblik over de bedste mobilabonnementer til familiens mindste.

Mobilabonnementer til børn vi bedst kan anbefale

Der er mange teleselskaber og mobilabonnementer at skulle vælge i mellem, når familiens mindste endelig skal udstyres med en mobiltelefon. Hvilket mobilabonnement er det bedst til børn? Her tager vi et kig på de fem mobilabonnementer til børn, der får vores varmeste anbefalinger.

Et mobilabonnement til børn skal i dag ikke kun indeholde taletid og SMS’er. Man skal nemlig ikke glemme mobildata, som nærmest er det vigtigste element i et mobilabonnement til børn i dag. Børnenes opkald, apps og tjenester benytter typisk data – og det er ikke altid de kan være på Wi-Fi. Derfor anbefaler vi, at man vælger et abonnement med en god stor mængde data.

Men der er også andre ting der spiller ind, når man skal vælge et mobilabonnement til de små, som vi forældre ønsker vi at beskytte. Med mobiltelefonen har man nemlig altid mulighed for at komme i kontakt med dem, og dem med jer. Det er dog ikke muligt, hvis mobildækningen er dårlig. Husk derfor at vælge et abonnement hos et teleselskab, der har god mobildækning hvor i bor.

Til sidst, men ikke mindst, skal abonnement være billigt. Herunder kan du se fem mobilabonnementer, der passer perfekt til børn.

Se også: Se bedste mobilabonnementer til børn

5 anbefalelsesværdige mobilabonnementer til børn

Oister

Abonnement: 6 timers tale og 6 GB data
Pris per måned: 59 kroner

Se aktuelle tilbud hos Oister

Greentel

Abonnement: 2 timers tale og 2 GB data
Pris per måned: 48 kroner

Se aktuelle tilbud hos Greentel

DukaTALE

Abonnement: 5 timers tale og 5 GB data
Pris per måned: 59 kroner

Se aktuelle tilbud hos Duka

Greentel

Abonnement: 2 timers tale og 10 GB data
Pris per måned: 65 kroner

Se aktuelle tilbud hos Greentel

Oister

Abonnement: 3 timers tale og 10 GB data
Pris per måned: 59 kroner

Se aktuelle tilbud hos Oister

Børnesikring i mobilabonnementer

Når man tegner et nyt mobilabonnement til børn kan det varmt anbefales, at man sørger for at “børnesikre” det. Men hvad betyder det egentlig? Man vil gerne sikre sig, at børnene ikke benytter SMS-betaling, indholdstakserede tjenester og ikke selv kan købe apps i appbutikker, som hurtigt kan komme til at koste dyrt.

Nogle ting skal styres på mobiltelefonen, mens andre skal opsættes hos udbyderen af mobilabonnementet. Vi anbefaler også, at man vælger udeladt nummer, hvorved chancen for at barnet modtager opkald fra fremmede minimeres.

Se også: Guides til mobilabonnementer