Danskerne aner ikke hvor meget data de bruger om måneden – det har teleselskaberne nydt godt af
54 procent. Så stor en andel af danskerne aner ikke, hvor meget data de bruger om måneden via deres mobilabonnement, afslører ny undersøgelse, som analysebureauet Wilke har lavet for teleselskabet 3.
Og det har været god forretning for teleselskaberne, lyder det fra 3.
Se også: Mobilabonnementer der passer til dit forbrug
Kunder med mobilabonnementer der ikke passer til deres forbrug
”Teleselskaberne har længe nydt godt af, at kunderne ikke er bevidste om deres dataforbrug, men den går altså ikke længere. Nogle kunder har et abonnement, der tilbyder langt mere, end de egentlig har brug for.
Omvendt betaler nogle kunder ekstra penge for tilkøbspakker, fordi abonnementet ikke dækker deres egentlige behov. Gigabytes er en nemlig en finurlig størrelse, som mange har svært ved at forholde sig til”, siger 3’s direktør for privatkundemarkedet, David Elsass.
Se også: Mobilabonnementer hos 3
Abonnementstjek hos 3
Derfor har de introduceret det, 3 kalder for ‘Abonnementstjekket‘. Med 3’s abonnementstjek modtager kunden hver tredje måned en mail, hvori 3 anbefaler, om det kan betale sig at ændre sit abonnement.
Derudover er det naturligvis også muligt for alle at logge ind på ens konto hos ens teleselskab og selv løbe igennem, hvordan ens forbrug ser ud.
Det vil kun tage et par minutter at tjekke det og kan man se, at mobilabonnementet ikke passer til ens forbrug, så er det med at få skiftet mobilabonnement.
Se også: Billige mobilabonnementer med meget data
Vores forbrug stiger voldsomt – så tjek dit mobilabonnement
Man bør få styr på sit forbrug, for i takt med at vi i stigende grad bruger streaming-tjenester til musik, film og tv-serier, så vokser vores forbrug.
Energistyrelsens seneste telestatistik for andet halvår 2015 viser, at den samlede mobile datatrafik er steget med hele 84 % fra andet halvår 2014 til andet halvår af 2015. På trods af dette viser tallene fra Wilke, at mere end hver 4. dansker ikke har undersøgt, om de har det rette abonnement inden for de seneste to år.