Hvilke teleselskaber har de gladeste kunder?
Når man skal skifte abonnement og måske også teleselskab, så er det altid en god idé at kigge på pris og indhold – man skal naturligvis have mest mulig tale og data for pengene. Det er dog også en rigtig god idé at kigge på, hvilke teleselskaber der har de gladeste kunder.
Sker der et eller andet med ens mobilabonnement, er det nemlig dejligt med en god og effektiv kundeservice, der står klar til at hjælpe en. Det er sådan noget, der giver glade kunder. Noget andet, der også giver glade kunder, er når man ikke oplever problemer med netværket, abonnementet, selvbetjeningen og lignende. Jo mindre behov, man har for at komme i dialog med ens teleselskab, fordi alt bare spiller, desto bedre er det.
Det er lige som i fodbold: Den bedste dommerpræstation er den, hvor man ikke rigtig bemærker dommeren – hun eller han får bare kampen til at flyde uden at suge opmærksomhed til sig.
Se også: Teleselskaber i Danmark
Hvor tilfredse er danske kunder med deres teleselskab?
På teleprisguide.dk kan man se kundetilfredsheden med de danske teleselskaber: Den dækker netværk, tjenester og kundeservice. Man kan også få et godt indblik ved at se vurderinger på Trustpilot.
Herunder giver vi en oversigt til kundetilfredsheden med de danske teleselskaber ud fra vurderinger og anmeldelser på Trustpilot.
Teleselskab | Antal anmeldelser (pr. 19/8-2022) | Gennemsnitlig karakter – 5 er højest, 1 lavest |
CBB | 37.866 | 4,7 |
Eesy | 1.207 | 4,7 |
Greentel | 849 | 4,6 |
Telenor | 30.915 | 4,0 |
Oister | 21.932 | 4,0 |
Dukatale | 14 | 4,0 |
Call me | 19.471 | 3,9 |
Telia | 21.135 | 3,5 |
3 | 12.918 | 3,2 |
YouSee | 44.683 | 3,1 |
Der er stor spredning på kundetilfredsheden med teleselskaberne blandt de danske mobilbrugere. Ligger nogle teleselskaber tæt på hinanden, så bør man naturligvis vælge abonnement hos det teleselskab, der har de billigste abonnementer med mest mulig tale og data til at dække ens behov.
Kan man stole på Trustpilot?
Det er muligt for virksomheder at snyde på Trustpilot, men det er blevet sværere. For eksempel kan man kun bedømme en virksomhed fra samme IP-adresse to gange.
Trustpilot tilbyder dog mod betaling at fjerne dårlige anmeldelser af virksomheder, hvilket naturligvis er problematisk. Denne type online-anmeldelser skal derfor vurderes lidt med forbehold, men de giver alligevel et fingerpeg om kundetilfredsheden.
Se også: Sammenlign priser på mobilabonnementer