Greentel runder 50.000 kunder – EU-regler skabte stor vækst

Teleselskabet Greentel rundet 50.000 kunder - stor satsning efter de nye EU-regler for roaming trådte i kraft, bar frugt, forklarer selskabets direktør.

Greentel runder 50.000 kunder – EU-regler skabte stor vækst

Mobilselskabet Greentel, der har base i Randers, har netop rundet kunde nummer 50.000 og det er sket uden de helt store amrsving, som selskabet formulerer det i en skrivelse om den vigtige milepæl.

 

Greentel runder 50.000 kunder

“Kunde nummer 50.000 kommer fra Bornholm, og det var veninden, der over en kop kaffe fortalte om fordelene ved et Greentel abonnement”, forklarer Greentel

“Det, som adskiller os fra andre teleudbydere, er, at kunden har stor valgfrihed til at vælge det abonnement, som passer lige nøjagtig til vedkommendes forbrug, siger Line Tarp, direktør hos Greentel. “Vi kan ramme så tæt på behovet som overhovedet muligt. Desuden kan alle vores mobilabonnementer – også de billigste til børn til blot 48 kroner – bruges udenfor for Danmark.

Line Tarp understreger også, at Greentel laver abonnementer, hvor kunden undgår unødige udgifter, regningerne er til at forstå for forbrugeren og der er ingen binding.

Udover at tilbyde mobiltelefoni til privat og erhverv har Greentel tilbyder selskaber også abonnement til udstyr som alarmer, varmepumper, vildtkameraer, GPS trackere, GPS ure med mere.

 

Kæmpesats da nye EU-regler for roaming trådte i kraft

Greentel har eksisteret siden 2011 og fik for alvor gang i væksten i 2017, da EU indførte reglen om fri roaming inden for unionens grænser. Teleselskaberne måtte fra dette tidspunkt ikke længere kræve ekstra gebyrer for telefoni fra udlandet.

“Da de nye EU-regler blev vedtaget, lavede vi et kæmpesats og indrettede alle vore produkter, så kunderne uden problemer kunne bruge telefonen til samme pris i hele EU som i Danmark. Det viste sig at være en klog strategi”, fortæller Line Tarp.

Grundlæggende ser Line Tarp det også som en stor fordel for selskabet, at de har en forholdsvis lille organisation. “Vi kan reagere hurtigt på markedet. Vi skal ikke have så mange beslutningstagere ind over. Får vi en idé, kan vi den samme dag omsætte det til virkelighed, da vi har ekspertisen til at løse alle opgaver i huset”.

Se også: Find billige mobilabonnementer

 

Overtog Tjeeps kunder

Med til historien hører dog også, at Greentel overtog de kunder, der blev ramt, da selskabet Tjeep gik konkurs i 2017. Det blev ikke oplyst den gang, hvor mange af de berørte Tjeep-kunder, der ønskede at flytte med over til Greentel, men Tjeep havde omkring 20.000 kunder, cirka samme antal kunder, som Greentel selv havde på det tidspunkt.

Men det er altså ikke oplyst, hvor stor en del af Tjeeps kunder, der flyttede over til Greentel på det tidspunkt.

Se også: Sammenlign mobilabonnementer fra Greentel

 

Mobilabonnement hos Greentel

Herunder kan du se en oversigt til de mobilabonnementer, som Greentel tilbyder.

2 timers tale, 2 GB Data & Fri SMS/mms (Kan bruges i EU)
Pris: 48 kroner /md.

3 timers tale, 3 GB Data & Fri SMS/mms (Kan bruges i EU)
Pris: 59 kroner /md.

1 times tale, 10 GB Data & Fri SMS/mms (Kan bruges i EU)
Pris: 79 kroner /md.

6 timers tale, 6 GB Data & Fri SMS/mms (Kan bruges i EU)
Pris: 79 kroner /md.

8 timers tale, 8 GB Data & Fri SMS/mms (Kan bruges i EU)
Pris: 89 kroner /md.

10 timers tale, 20 GB Data & Fri SMS/mms (Kan bruges i EU)
Pris: 99 kroner /md.

20 timers tale, 20 GB Data & Fri SMS/mms (Kan bruges i EU)
Pris: 119 kroner /md.

50 timers tale, 30 GB Data & Fri SMS/mms (Kan bruges i EU)
Pris: 149 kroner /md.

Se også: Aktuelle priser & tilbud ved Greentel

Redaktionen har mere til historien

Historien lå ikke død så alt for længe. Steen Jørgensen valgte at gå videre med sagen. 3/9/2019 blev fortællingen ført videre med artiklen om Se tilvalg af tjenester og services hos CBB Mobil – Du kan læse den her. Tjek også seneste nyt om emnet ved at klikke her..