TDC og Børns Vilkår indgår ny aftale om BørneTelefonen – sådan bliver den fremover
Det er gratis at ringe til BørneTelefonen og det har det været siden 1987. Og den bliver brugt – sidste år alene ringende over 40.000 børn til BørneTelefonen for gratis og anonymt at komme igennem til en voksen rådgiver, der både lytter og hjælper.
TDC har gennem de sidste 20 år arbejdet sammen med Børns Vilkår om den gratis rådgivning på BørneTelefonen og de har nu fornyet aftalen med yderligere to år, så børn og unge fortsat kan ringe og få gratis rådgivning.
Se også: Mobilabonnementer hos Yousee
Skal være opdateret på den digitale virkelighed
Direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl, forklarer, at samarbejdet med gør, at de kan nå rigtig mange børn. “Med TDC Groups bidrag kan vi nemlig fokusere vores ressourcer på kontakten med børnene, og samtidig får vi et teknologisk setup, der spiller””, lyder det fra Rasmus Kjeldahl og fortsætter:
“TDC Group har fingeren på pulsen digitalt og hjælper os til at følge med på de medier og platforme, som børn og unge bruger. Det er vigtigt, at vores rådgivere er opdateret på den digitale virkelighed, når de taler med børn, der har fået problemer på nettet eller været udsat for for eksempel digital mobning”.
Benjamin Alberti, der er CSR-chef i TDC Group, forklarer, at en mobiltelefon er langt mere end blot en telefon og giver adgang til nettet og sociale medier som Instagram, YouTube og Snapchat. “Men den digitale verden er desværre også fyldt med faldgruber, og smartphones skal bruges med omtanke. Derfor vil vi sammen med Børns Vilkår tage et ansvar for, at børn bliver klædt ordentligt på til at indgå i digitale fællesskaber og færdes trygt i deres digitale hverdag”, fortæller Benjamin Alberti.
Se også: Priser for de bedste mobiltelefoner