Erhvervstelefoni med omstilling – alt du skal vide
Vi skal ikke mange årtier tilbage, før der sad medarbejdere og fysisk sørgede for omstilling af opkald, når person A skulle igennem til person B. Sådan er det heldigvis ikke længere.
Sidst i 70’erne blev det gjort semiautomatisk, og i dag foregår omstilling automatisk. Særligt når det gælder erhvervstelefoni, er der sket store teknologiske fremskridt, det er ikke kun ting som papirløst regnskab, der har været fokus på gennem årene.
Virksomheder, som har kunder, der ringer til virksomheden, administrerer kundernes opkaldsrejse via digitale omstillingsborde. Det kan være, at kunden skal taste bestemte numre for at blive viderestillet til en bestemt afdeling, eller at kunder stilles i kø eller får en bestemt automatisk meddelelse at vide.
Se også: Mobilabonnementer til erhverv
Teleselskaber med omstilling
Omstillingsbord er en løsning, som kun tilbydes af teleselskaber, som sælger erhvervstelefoni. Det inkluderer de store teleselskaber Telia, Telenor, TDC og 3, men også OiSTER og dukaTALE.
Der findes dog også en lang række teleselskaber, som udelukkende sælger mobiltelefoni til erhvervskunder. Det er selskaber som Relatel, Uni-tel, Bizzy, Flexfone og evercall. Disse selskaber tilbyder avancerede omstillingsborde, hvor man via en app og/eller computer kan administrere og viderestille opkald.
Erhvervstelefoni med telefonsystem er også brugbart internt i en virksomhed, hvor medarbejdere nemt kan styre deres arbejdstelefonnummer og omstille til kollegaer eller endda briefe en kollega, inden der omstilles til vedkommende. Med teleselskaber, der har løsninger til omstilling, kan medarbejdere også angive status for, om de er tilgængelige for opkald.
Læs også: Guide til billig erhvervstelefoni
Viderestilling af opkald i små virksomheder
Mobiltelefoni til erhverv og virksomheder er dyrere end helt simple mobilabonnementer målrettet privatpersoner. Som virksomhed er der dog intet til hinder for, at man køber et mobilabonnement hos et almindeligt lavprisselskab som eesy, dukaTALE, Call me, CBB Mobil, OiSTER eller Greentel.
De almindelige teleselskaber er kun værd at overveje, hvis du og din virksomhed ikke har behov for de intuitive og smarte omstillingsfunktioner.
Skulle behovet dog være for at omstille et eller flere opkald i ny og næ, kan man – uanset hvilket teleselskab man har – gøre brug af særlige telefonkoder til viderestilling af opkald.
Se også: Book demo til omstilling
Slå viderestilling til
Man kan viderestille et indgående telefonopkald til enten sin telefonsvarer eller til et andet telefonnummer. Alt man skal gøre er at indtaste følgende telefonkoder i den app, man normalt foretager opkald fra:
- Viderestil ved ubesvaret, slukket, ingen dækning eller optaget: **004*+45TELEFONNUMMER#
- Viderestil ved ubesvarede opkald: **61*+45TELEFONNUMMER#
- Viderestil ved slukket eller ingen dækning: **62*+45TELEFONNUMMER#
- Viderestil ved optaget: **67*+45TELEFONNUMMER#
- Viderestil alt: **21*+45TELEFONNUMMER#
Slå viderestilling fra
Man kan slå viderestilling fra igen ved at ringe følgende nummerkoder op:
- Annuller viderestilling ved ubesvaret, slukket eller optaget: ##002#
- Annuller viderestilling ved ubesvarede opkald: ##61#
- Annuller viderestilling ved slukket eller ingen dækning: ##62#
- Annuller viderestilling ved optaget: ##67#
- Annuller al viderestilling: ##21#
- Tjek status for alle opkald: *#21#