Danskernes tillid til teleselskaberne er ringe

27 procent af danskerne har ingen, eller kun begrænset tillid til teleselskaberne. Det er en urovækkende høj andel og vidner om, at næsten hver tredje dansker er kunde af nød og ikke af lyst.

Danskernes tillid til teleselskaberne er ringe

Enhver handel forudsætter, at der er tillid mellem køber og sælger. Et grundlæggende princip der også gælder på telemarkedet. Derfor vil vi – hvert år – spørge brugerne af TelePrisTjek.dk – “I hvilken grad har du tillid til dit nuværende teleselskab?

Spørgsmålet bliver stillet til modtagerne af vores nyhedsbrev og til vores venner på Facebook. 26000 mennesker får således anledning til at svare, og flere end 5000 mennesker har afgivet deres svar for Marts 2013… Svarene kan du se her

Danskernes tillid til nuværende teleselskab – Marts 2013
Vi stillede spørgsmålet; I hvilken grad har du tillid til dit nuværende teleselskab?
Her ser du resultatet af hvad 5011 mennesker har svaret på vores Facebook side.

Meget lille grad:

  • 17 procent

Lille grad:

  • 10 procent

Hverken eller:

  • 15 procent

Høj grad:

  • 19 procent

Meget høj grad:

  • 30 procent

Ved ikke:

  • 9 Procent

 

Find bedste mobilabonnement for dig


Tilliden til mobilselskaberne – Marts 2013

5011 personer har svaret. 49 procent har i Høj Grad eller i Meget Høj Grad tillid til deres nuværende teleskab. 27 procent har i Lille Grad eller i Meget Lille Grad tillid til deres nuværende teleselskab, mens 15 procent angiver Hverken Eller og 9 procent angiver Ved Ikke.

Det bør vække bekymring blandt teleselskaberne, at kun 49 procent af danskerne har tillid til deres nuværende mobilselskab – At 27 procent af mobilkunderne mangler tillid bør få alarmklokkerne til at ringe og teleselskabernes sendemaster til at blafre faretruende i vinden. Utilfredse kunder er ikke kunder ret lang tid ad gangen. Undersøgelsen giver imidlertid ikke svar på hvordan respondenternes svar fordelte sig blandt teleselskaberne. Vi kan derfor ikke sige noget eksakt om hvilke mobilselskaber, der kæmper mest i den utilfredse modvind.

Mobilkunder der mangler tillid til deres nuværende mobilselskab, kan kun være på vej væk, og mobilkunder der ikke har tillid til deres teleselskab kommer vel næppe tilbage… Eller? Del din mening med os andre på vores Facebook side