Hvordan finder jeg det bedste mobilabonnement?

Hvordan finder du det rigtige og bedste mobilabonnement og teleselskab, der lever op til dine behov? Se her, hvad du skal tænke over, inden du vælger .

Hvordan finder jeg det bedste mobilabonnement?

Hvis du skal have et nyt mobilabonnement, er det ikke kun pris og indhold i pakken, man skal fokusere på – der er også andre ting, du bør overveje, inden du køber mobilabonnement. > Guide til at finde det rigtige mobilabonnement.

Det er klart og kun rimeligt, at man først og fremmest kigger på pris og indhold i pakken, når man køber mobilabonnement. Man ønsker jo for eksempel ikke umiddelbart at betale 139 kroner for noget, man kunne nøjes med at betale 109 kroner for.

Men der kan være andre faktorer end blot pris og taletid, sms/mms og data, der kan være afgørende for ens køb.

Se også: Find det rigtige mobilabonnement

 

Guide til at finde det rigtige mobilabonnement

Når det er sagt, så er det så absolut stadig nødvendigt, at du har styr på dit mobilforbrug, så du kan finde et mobilabonnement, der matcher dit forbrug.

 

1. Få overblik over dit forbrug

Derfor bør du bruge 2-3 minutter på at tjekke dit mobilforbrug de seneste 6 måneder for at få et retvisende billede af dit forbrug af taletid, sms/mms og data. Du kan finde overblik over dit forbrug ved at logge ind på dit mobilselskabs hjemmeside.

Her vil du let kunne se, hvor meget data for bruger om måneden i gennemsnit. En god regel er at have et mobilabonnement, der har cirka 10 procent mere indhold i pakken end dit gennemsnitlige forbrug, så du ikke risikerer at skulle betale ekstra for tale og data eller at hastigheden på din 4G forbindelse bliver voldsomt reduceret.

 

2. Sammenlign priser

Når det er gjort, er det bare med at sammenligne priser på mobilabonnementer, da du på den måde kan få overblik over de bedste priser på det type mobilabonnement, du skal have.

Se også: Sammenlign priser på mobilabonnementer

 

3. Tjenester og fordele

Betaler du i dag for en streaming-tjeneste til for eksempel Spotify, Apple Musik, Netflix, HBO eller magasiner, så kan du med fordel kigge på teleselskaber, der tilbyder mobilabonnementer med underholdning som musik, tv-serier og magasiner. Denne type mobilabonnementer er typisk 30-40 kroner dyrere end almindelige mobilabonnementer med samme mængde data og tale, men til gengæld kan du så spare de typisk 99 kroner, som streaming tjenester koster.

> Teleselskaber med tjenester og fordele

 

4. Dækning

Du kan have nok så meget tale og data samt spændende tjenester, men hvis dækningen er så ringe, at du ikke engang kan ringe, så er der ikke meget ved dit super fede mobilabonnement. Så tjek dækningen, der hvor du bor. Du kan enten gøre det online på for eksempel TjekDitNet.dk eller du kan spørge dine naboer til råds. Du kan også se, hvordan hundredvis af danskere har bedømt mobildækningen i deres postnummer på teleprisguide.dk > Mobilselskaber med bedste mobildækning.

 

5. Kundeservice og selvbetjening

Man skal ikke undervurdere værdien af god kundeservice og selvbetjening. Teleselskaberne arbejder ihærdigt på at levere netop god kundeservice og selvbetjening og når der rettes kritik af et teleselskab, så er det typisk fordi disse to punkter er for dårlige.

Det er en god idé at vælge et teleselskab, der yder kundesupport over telefonen. Er der kun mailsupport, kan der går flere dage, inden du hører fra teleselskabet. Livechat kan også være en god idé.

Se også: Bedøm kundeservice hos dit teleselskab

Opfølgning af sagen

Som sagen vendes og drejes, kommer der nye vinkler om emnet. Steen Jørgensen kunne ikke lade sagen ligge. d. 29/8/2017 fulgte vi historien op med en artikel der belyste emnet 3: Saml familiens mobilabonnementer hos os og få datadeling – Læs her. Seneste nyt om temaet kan du finde her.