Alt om Call me mobilabonnement, hjemmeside, tilbud og vilkår

Det kan være svært at få et overblik over telemarkedet. Derfor giver vi dig et overblik over mobilselskaberne, deres hjemmesider, vilkår og tilbud – denne gang tager vi et kig på Call me.

Alt om Call me mobilabonnement, hjemmeside, tilbud og vilkår

Telemarkedet er en jungle og teleselskabernes reklamer lover tit guld og grønne skove. Mobiltelefoner kan sælges på hjørnet af én kroner eller afbetales til nul og niks over 24 måneder. Faldgruberne er mange, men fordelene kan også være store – Vi tjekker her op på priser, fordele og ulemper ved Call me

 

“Call me udmærker sig ved, at tilbyde billige mobilabonnementer og store rabatter på telefoner. Folk og familier, som er interesseret i god kundeservice og lave priser på mobilforbrug og telefoner bør klart overveje Call me”, Nicolas Fredriksen, Teleanalytiker. 

Tjek aktuelle tilbud ved Call me

 

Hjemmesiden og vilkår

Når man klikker ind på Call me’s hjemmeside, er det tydeligt, at Call me målrettet forsøger at skabe en ung identitet – og selvom designet er indbydende, gør det indtrykket en smule rodet. Når man lige har sundet sig, kan en stor del af den nødvendige information om mobiler og abonnementer dog findes under menupunktet “Shop”.

Se også: Aktuelt udvalg og priser på Call me’s mobilabonnementer

For ikke at købe katten i sækken, er det selvfølgelig relevant at finde og læse vilkårene, inden du binder dig til et abonnement. Efter lidt søgen for at finde Call me’s vilkår, lykkes det at finde dem, samlet i et pdf-dokument, nederst på siden under fanebladet “Abonnementer”.

Call me’s vilkår er helt standard for danske mobilselskaber og der er ingen bestemmelser, som bevirker, at man som kunde kan komme i en urimelig klemme. Det er i øvrigt værd, at bemærke, at du som kunde i Call me har 14 dages fortrydelsesret ved bestilling og køb af mobilabonnement og telefoner. Dette som følge af bestemmelserne i den danske købelov. Se evt Forbrugerombudsmandens guide til fortrydelse af online køb.

På trods af Call me’s lækre, men let rodede design, er de vigtigste informationer tilgængelige efter lidt søgen på siden.

 

Call me’s dækning og netværk

Call me benytter Telia’s mobilnet og netværk, som deles med Telenor. Call me mobilabonnement har som standard 4G. Har du et Call me mobilabonnement, der er mere end 1 år gammelt, så kan det godt være du kun har 3G.Det kan derfor godt betale sig, at fornye et gammelt abonnement. 4G er nemlig i teorien dobbelt så hurtigt som 3G (forudsætter dog, at du som minimum har en 4G mobil).

Udover at have styr på vilkårene for dit abonnement, er det selvfølgelig vigtigt, at det pågældende selskab har mobildækning, hvor du bor.
Her har Call me lavet en brugervenlig løsning – de har nemlig samlet alt om netværksdækning under ét, så du nemt kan se, om mobilen har signal, hvor du bor.

Se også: Alt om teleselskabernes mobilnet og netværk

 

Om Call me mobilabonnement, telefoner og prisniveau

Call me har et bredt udvalg af mobilabonnementer til meget konkurrencedygtige priser. Udvalget af mobilabonnementer sikrer, at de fleste kan finde et billigt abonnement, som passer til lige netop deres forbrug af tale, data og SMS/MMS. Et Call me mobilabonnement har i dag 4G som standard, hvilket sikrer hurtigt internet til mobilen (forudsat det er en 4G mobil).

Call me’s udvalg af telefoner er stort og priserne for mobil inkl. abonnement er blandt de bedste på markedet. Hertil er bindingstiden hos Call me kun én måned, hvilket typisk giver meget lave mindstepriser sammenlignet med andre mobilselskaber.

Se også: Sammenlign Call me med andre mobilselskaber

 

Vennerabat og familierabat

Call me giver op til 450 kroner i rabat til dig, hvis du får 3 venner eller familiemedlemmer til at skifte over til Call me. Samtidig får dine venner eller familiemedlemmer fratrukket 150 kroner på deres mobilregning. For familier er dette et særligt attraktivt tilbud, da en familie som helhed således kan få 450 + 150 + 150 150 = 900 kroner i rabat på mobilregningen.

I følge Teleanalytiker, Nicolas Fredriksen, er Call me grundlæggende set, et meget attraktivt mobilselskab for familier. “Kombinationen af det brede udvalg af mobilabonnement – til meget konkurrencedygtige priser – og et stort udvalg af mobiltelefoner med store rabatter gør, at danske familier let kan samle sig og finde mobilabonnementer, der passer til familiemedlemmernes individuelle mobilforbrug og under tiden også anskaffe sig nye telefoner med rabat.

… At en familie på fire hertil, samlet set, kan “tjene” 900 kroner ved at tilmelde sig Call me er jo en ekstra fordel, som kommer oven i hatten”, siger Nicolas Fredriksen.

Se også: Hent bedste tilbud på mobilabonnement og telefoner til dig og din familie

 

Tal ordentligt og børn

Gennem de seneste år har Call me arbejdet målrettet med at opbygge kundeservicen, øge kundetilfredsheden og skabe en identitet, der er forankret i et socialt engagement. Call me scorer i dag højt i diverse kundetilfredshedsundersøgelser og har formået at sætte fokus på især Børns vilkår. Tal ordentligt kampagnen har vundet mange priser og har placeret Call me, som et mobilselskab, der tager et socialt ansvar.

I følge Nicolas Fredriksen er det sociale engagement ikke direkte målbart på bundlinjen, men Call me fremstår i dag, som et mobilselskab, som over tid har flyttet sig i en meget positiv retning. “Det er historien om den grimme ælling. Det er en kæmpe forvandlingsproces, at kæmpe sig væk fra den ekstremt negative Debitel arv til, at blive et af Danmarks absolut bedste mobilselskaber. Den senere tids fokus på Tal ordentligt og børn har utvivlsomt gjort meget for Call me’s anseelse”, siger han.

Se også: Danmarks dårligste mobilselskaber

 

Fordele og ulemper ved Call me

Ifølge Teleanalytiker, Nicolas Frederiksen, er fordelen ved Call me deres lave priser på mobilabonnementer og telefoner. At Call me hertil yder kundeservice af høj kvalitet og har forbrugerrelevante mobilpakker, der passer til danskernes mobilforbrug, er ifølge Teleanalytikeren tre store plusser. Gode rabatter og forhold for familier, giver et fjerde plus i bogen.

Hvor Call me er i top med lave priser på mobiler og mobilabonnementer, er de ikke i toppen med deres øvrige udbud (eller manglende udbud). Ifølge Nicolas Fredriksen er ulempen ved Call me nemlig deres ensidige specialisering på mobilabonnement og telefoner – hvis man ønsker et mobilselskab, som også tilbyder bredbånd, tv-pakker, musiktjenester og andet indhold, må man vælge et andet mobilselskab.

 

Se også: De bedste mobilabonnement i forhold til danskernes mobilforbrug