Sådan vil Yousee gøre kundeservice bedre
YouSees kundeservice har de sidste år været uddelegeret til den eksterne leverandør Sitel, men om få måneder skal selskabets kundeservice håndteres af YouSee-medarbejdere. Fra december rykker YouSee nemlig de nuværende 800 medarbejdere i Sitel ind eget hus for at samle al kundeservice under ét tag.
Det sker som led i at gøre kundeoplevelsen bedre, oplyser YouSee.
Se også: Teleselskaber med bedst kundeservice
Skal sikre den bedste kundeservie i YouSee
Pernille Erenbjerg, koncernchef i TDC Group, forklarer, at selskabet har gang i flere initiativer for at sikre den bedste kundeoplevelse og for at opfylde den ambition, vælger de at have fuld kontrol over kundeserve i eget hus. I januar blev TDC Erhvervs kundeservice på samme måde overflyttet fra Sitel til TDC.
“Vi har siden lanceringen af vores strategi sidste år arbejdet ihærdigt for at gøre det enklere og bedre at være kunde og medarbejder i YouSee. Det tror jeg, at vi bedst opnår ved at samle hele værdikæden i kundeservice i eget hus”, supplerer koncerndirektør Jaap Postma fra YouSee.
Se også: Mobilpriser hos YouSee
YouSee igen klar til selv at varetage kundeservice
Medarbejderne, der skifter til YouSee fra Sitel, har siden 2014 varetaget teknisk support og spørgsmål relateret til regninger for TDC. Den opgave havde selskabet tidligere selv, men valgte altså i 2014 at overdrage opgaven og 800 ansatte til Sitel
Jaap Postma understreger, at Sitel har gjort det godt i perioden, men: “Vi er i dag et andet sted på vores strategiske rejse hen mod at gøre tingene enklere og bedre. De sidste tre år har Sitel-samarbejdet frigjort ressourcer, så vi har kunnet organisere os anderledes og dermed nu igen er klar til at påtage os denne opgave”, siger Jaap Postma.
Alle de 800 Sitel-medarbejdere, som bliver flyttet fra Sitel til TDC Group, vil fortsat arbejde på de samme arbejdsadresser i Sønderborg, Aarhus og København.
Se også: Nyheder om YouSee