TDC afviser ikke nye prisstigninger
TDC og hele TDC Group har længe haft svært ved at tjene penge på deres mobilkunder, men i forbindelse med netop aflagte regnskab for andet kvartal 2016, kan TDC ikke blot fremvise en fremgang på 26.000 mobilkunder – TDC har også øget omsætningen per kunde, den såkaldte ARPU.
At TDC har haft held med det skyldes flere ting: Blandt andet at kunderne er tilfredse med netværket og at selskabet er blevet bedre til at holde på kunderne.
Se også: De bedste mobilabonnementer
Prisstigninger hjalp TDC
Men det skyldes også de prisstigninger vi har set på mobilmarkedet det sidset års tid. TDC var selv med til at hæve priserne og der fik konkurrenterne til at følge med, formentlig i en fælles forhåbning om, at de også kunne komme til at tjene flere penge på deres kunder.
De billigste mobilabonnementer steg således med 20-30 kroner hos de fleste teleselskaber henover nogle få uger og det har TDC altså kunnet lukrere på. De danske mobilkunder har ikke haft helt samme incitament til at skifte teleselskab som tidligere, hvor der var en mere udtalt priskrig.
Se også: Sammenlign priser på de billigste mobilabonnementer
Afviser ikke nye prisstigninger
Overfor business.dk siger TDC Groups koncernchef, Pernille Erenbjerg, at hun lige nu ikke har flere prisstigninger med sig, men at de løbende kigger på det. “Vi må se, hvad det bliver til” siger hun.
TDC lagde i slutningen af juni alle privatkunder i TDC, både mobil, bredbånd og tv, over i Yousee og fremover vil TDC kun have kunder inden for erhvervssegmentet.