Sådan tjekker du dit forbrug af tale og data

Hvordan tjekker jeg hvor meget taletid og data jeg har tilbage resten af måneden? Se hvordan du tjekker dit månedlige forbrug på mobilen.

Sådan tjekker du dit forbrug af tale og data

I denne guide kan du se, hvordan du let tjekker dit forbrug af taletid og data på mobilen. Det kan du for eksempel bruge, når du skal finde det rigtige mobilabonnement.

Se også: Sammenlign priser og tilbud på mobilabonnementer

Sådan ser du, hvor meget tale og data du har tilbage

Det er surt at løbe tør for taletid eller mobildata midt på måneden. Det er nemlig meget dyrt at skulle købe ekstra. Heldigvis kan du mulighed for løbende at tjekke dit forbrug.

Den mest præcise måde at vide, hvor meget mobildata man har tilbage, er ved at logge ind i dit teleselskabs selvbetjening og se dit tale- og dataforbrug for den aktuelle måned.

Det kan variere, hvor på teleselskabernes hjemmeside du finder oplysningen. Typisk vil det være på forsiden af selvbetjening eller under afsnittet ”Forbrug”.

På teleselskabets hjemmeside logger du ind med MitID, hvorefter du kan se forbruget i indeværende måned samt flere måneder tilbage.

Du finder en online selvbetjening hos langt de fleste teleselskaber.

Brug det til at vælge det rigtige mobilabonnement

Der kan være flere grunde til, at du har brug for at tjekke dit forbrug på mobilen. Det er dog meget oplagt at gøre det, hvis du skal finde det helt rigtige mobilabonnement, som passer til dine behov.

På teleselskabs selvbetjening kan du nemlig se dit forbrug de sidste mange måneder, hvis du har været kunde så længe.

Her skal du tjekke hvordan dit forbrug har været de seneste 6-12 måneder, hvilket giver dig et indblik i, hvor meget tale og data du har brug for.

På den måde får du et mobilabonnement, som passer til netop dig. Du får ikke meget meget data, hvilket muliggør en lavere pris. Du får heller ikke for lidt data, som kan føre det at du løber tør.

Husk også at tjekke mobildækning i dit område hos teleselskaber, så du får den bedste oplevelse.