Honor 10 er solgt i 3 millioner enheder

Honor 10 har rundet flot milepæl og brandet i det hele taget oplever voldsomt vækst mange steder i verden. Målet er at blive 3. størst i verden.

Honor 10 er solgt i 3 millioner enheder

Honor 10 har krydset endnu en milepæl og har nu solgt over 3 millioner enheder. Det betyder, at det Huawei-ejede selskab er vokset med 150 procent på det globale marked i løbet af årets første seks måneder. Honor har da også arbejdet på at slå igennem uden for Kinas grænser, og den strategi ser jo ud til at være den rigtige.

 

Honor vokser voldsomt på mange nye markeder

Selskabet er nu for alvor kommet ind på en hel række nye markeder. I løbet af de sidste seks måneder har Honor fundet vej ind i Egypten, Vietnam, Mexico, Indonesien, Thailand, Singapore, Columbia, Pakistan og Filippinerne. Samtidig har de ikke tænkt sig at stoppe der, og har allerede meddelt, at de vil fortsætte med at udvide til andre lande.

Honor har også overtaget titlen som det smartphone-mærke, der vokser hurtigst i Indien. Tidligere havde landsmændene i Xiaomi den titel, men med en vækst på 300 procent i Indien, måtte Xiaomi se sig slået. Et af Honors mest lovende markeder er dog Spanien, hvor Honor har indkasseret en vækst på hele 500 procent i første halvdel af 2018. I Storbritannien er succesen også en realitet med en vækst på 200 procent på et år.

I hjemlandet Kina klarer Honor 10 sig også rigtigt godt og passerede i maj grænsen på en million solgte enheder. Dermed er Honor også det bedstesælgende online smartphonemærke i Fjernøsten, hvilket er endnu en titel, de har snuppet fra Xiaomi.

Se også: Priser på Honor mobiler

 

Honor vil vær tredjestørst inden for 5 år

Som nævnt har Honor stadig mål at opfylde. I løbet af de næste fem år vil de vokse til at blive den tredjestørste smartphoneleverandør i verden. I dag ligger moderselskaber Huawei på den plads. Honor har dog ingen planer om at skubbe Huawei ned på ranglisten, da Huawei selv går efter førstepladsen.

Selvom de to selskaber til en vis grad hænger sammen, har det altså været vigtigt for Honor-ledelsen at slå fast, at hvert af selskaberne en egen produktstrategi og målgrupper. De sammenligner gerne forholdet mellem de to selskaber med det tilsvarende forhold mellem afdelinger af de største bilmærker i verden.

Vi forventer, at der i andet halvår af 2018 vil blive annonceret mindst seks nye Honor-smartphone, hvor de fleste også skal komme på markederne i Vesten.

Se også: Find billige Honor mobiler