tjeep yousee kundeservice

To teleselskaber, der har fået ørene i brugernes maskine!

For tiden bliver der hamret hårdt på computertasterne i flere danske hjem, når der rases ud over kundeservice – eller nærmere over manglen på kundeservice – hos teleselskaberne Tjeep og Yousee – Tjeep har kun et par uger på bagen som teleselskab, mens Yousee er en gammel kending på det danske telemarked.

Tjeep gik ud og solgte sig selv som Danmark billigste mobilselskab, hvilket i sig selv er nok til at få alarmklokkerne til at bimle og bamle – det er nemlig ulovlig markedsføring at postulere sådan noget. De kunne i det mindste have gjort som Carlsberg og sagt ‘Danmarks formentlig billigste mobilselskab’.

Se også: Billige mobilselskaber

 

Snyder på vægtskålen med taletiden

For de er slet ikke så billige, som de vil have os til at tro. Hvor de fleste lavprisselskaber i dag afregner per påbegyndt sekund, der afregner Tjeep per påbegyndt minut.

Det betyder i realiteten, at du kun får omkring 70 procent af den taletid, du betaler for.

Se også: Tjeep snyder på prisen

Svært at gennemskue hvad Tjeep må med ens persondata

Derudover stod det også klart, at man som kunde siger ja til, at Tjeep kan bruge ens persondata med videresalg for øje til tredjepart – altså firmaer, som så kan få telefonsælgere til at ringe, sms’ eller mail til en i tide og utide med “gode tilbud”. Som vi har gjort opmærksom på her på telepristjek.dk, så er kundevilkårene hos Tjeep formuleret på en måde, så det er yderst vanskeligt at gennemskue, hvad man egentlig siger ja til.

Så Tjeep bevæger sig rundt i en gråzone, når det gælder indhold, markedsføring og formidling af videresalg af private informationer og trækker kunderne ind i moradset.

Se også: Persondata er til salg hos Tjeep

 

Tjeep får hug på Trustpilot for dårlig kundeservice

Men kunderne er mildest talt også utilfredse med Tjeep. På Trustpilot får selskabet en hård medfart fra mange utilfredse kunder.

For eksempel skriver Theis Jensen, at han havde store forventninger til dette nye firma, men han ender med at skrive: “Til alle potentiale kunder: Hold jer væk! Dette firma er i værste fald et fupfirma, og i bedste fald en flok amatører, som prøver at trække tiden, så de 14 dages fortrydelsesret bortfalder, så deres kunder bliver fanget i 6 måneders binding”.

Michael Sloth skriver, at han har ventet 14 dage på sit nye simkort, men det er stadig ikke kommet. “Er flere gange blevet lovet, at jeg vil modtage det i morgen eller overmorgen. Har fået at vide at mit kort er sendt. Jeg tror simpelthen ikke de har styr på det. Tjeep holder ikke det, de lover. Hos jer væk”, lyder advarslen.

Og sådan er tonen i størstedelen af de ind til nu 47 kommentarer, der er skrevet på Trustpilot om Tjeep.

Se også: Mobilselskaber med god kundeservice

Tjeep lukkede for kommentarer på Facebook

Tonen på Tjeeps Facebook-side lyder langt hen ad vejen på samme måde og faktisk valgte Tjeep at lukke ned for kommentarer, da de kun ønskede saglig kritik.

Det er måske svært at holde den saglige tone, når Tjeep, som Jane Obel skrivner, godt kan finde ud af at hæve penge for bestilt abonnement, men 12 dage senere endnu ikke har sendt sim-kort.

Se også: Billige mobilabonnementer

 

Kæmpen kæmper også

Men det er ikke kun Tjeep, der kæmper med utilfredse kunder – også Yousee har haft deres at se til, efter de besluttede sig for at føre alle TDC Privat-kunder over i Yousee. Den proces har involveret hundredtusindvis af kunder og det er bestemt ikke alle, der har været tilfredse med Yousees ageren de seneste uger.

Antallet af kritiske indlæg på Yousees Facebookside tæller mere end 2.000 stærkt utilfredse kunder på bare én uge. Der er således stor utilfredshed med lange ventetider til kundeservice, system- og faktureringsfejl og dyrere regninger.

Yousee vil også gerne være en underholdningsportal for hele Danmark, men flere kommenterer negativt på Yousees egne indlæg om Apple og Lukas Graham, når de hellere skulle fokusere på deres kerneydelse, nemlig mobiltelefoni, bredbånd og tv.

Forleden var Yousee også i Kontant for at forklare sig. Så jo, der er sandelig røre i den danske mobilandedam!

Se også: Nyheder om teleselskaber