Telia

Telia fik 8.000 nye mobilkunder og øger overskuddet – men fyrer 43 ansatte

I fjerde kvartal 2015 kunne Telia se 8.000 nye mobilkunder tikke ind i selskabet og der kom også 6.000 nye bredbåndskunder til. Telia mistede dog til gengæld 4.000 kunder med fastnet.

Selskabet oplyser i øvrigt, at de nye 8.000 mobilkunder er abonnenter og ikke taletidskunder – taletidskunder er meget illoyale kunder, der hurtig finder nye græsgange.

Telia har i dag 1.644.000 kunder. Det oplyser selskabet i forbindelse med seneste kvartalsregnskab.

Se også: Sammenlign priser på mobilabonnementer

 

Større overskud

Overskuddet i 4. kvartal landede på knap 160 millioner kroner, hvilket er en pæn stigning sammenlignet med samme periode for et år siden, hvor overskuddet var på cirka 123,5 millioner kroner.

Alligevel har Telia fyret 43 ansatte, da mobilkunderne betaler mindre til selskabet end for et år siden. I dag betaler en mobilkunde hos Telia i gennemsnit 124 kroner mod 134 kroner for et år siden.

Se også: Nyheder om Telia

 

  • Michael Nielsen

    De skal nok også vende sig til at kunderne på fastnet vil være faldende, da folk mere og mere går over til mobiltelefon

  • KlogeKarl

    Men nu har de sat priserne op, og så stiger indtægten pr. enhed igen, og så betaler de fleste af kunderne overpris for den brøkdel af timer og data de benytter. Hvorfor sætter de ikke prisen op for den lille del af kunderne der snadrer i telefon hele dagen og dem der benytter meget af sin data. Det ville da være rimeligt, for det er især dem der driver netværksomkostningerne. Eller hvad?