Cover bruges ikke kun til at beskytte telefonen

Med udgivelsen af de nye iPhones er det relevant at tage et kig på, hvilke covers der hitter blandt danskerne.

Cover bruges ikke kun til at beskytte telefonen

Stort set alle har i dag en smartphone. I Danmark er det fortsat iPhone, som er den klart mest populære telefon, og der er blevet taget godt imod de nye udgaver af iPhone. Der ses samtidigt en voksende tendens, når det kommer til at bruge et for at beskytte den. Covers til iPhone 11 er derfor i høj kurs. Men et cover er ikke længere lig beskyttelse. Man vil i højere grad personliggøre sin enhed med et bestemt design eller øge funktionaliteten.

Netop funktionaliteten er i spil i forhold til det populære flip cover, der dækker begge sider af telefonen. Indvendigt er der plads til kort og kontanter, og det er danskerne vilde med. Dermed slipper man for at gå rundt med både telefon og pung i lommen eller tasken.

Blandt andre har det danske brand dbramante1928 et populært flip cover, som er aftageligt så det kan bruges separatvis. Det er magnetisk, og det er bl.a. smart, hvis man samtidigt har en magnetisk bilholder. Den seneste tid har der været stort fokus på at have sin telefon håndfri i telefonen.

Blandt den kvindelige del af befolkningen er det populært at bruge et såkaldt fashion cover. Som navnet antyder er det covers, som følger udviklingen inden for mode. iDeal of Sweden og Richmond & Finch har markeret sig som brands, der sørger for, at coveret passer til klædeskabet. I og med, at mange bruger deres telefon mere eller hele tiden, skal coveret altså passe til outfittet.

Gennemsigtige covers er fortsat populære, idet man på den måde fremhæver selve telefonens design. Her er TPU-plastik et materiale, der bliver brugt meget. Det er meget fleksibelt og føles godt og sikkert i hånden.

I takt med udviklingen af stærkt panserglas har flere producenter brugt teknologien til at lave et cover med en glasbagside. Rammen om telefonens kanter er oftest lavet i metal eller TPU-plastik, så der er altså flere valgmuligheder.