Telmore: Sådan vil vi tilbyde den ultimative kundeoplevelse

Telmore har siden begyndelsen i 2000 været et online-selskab, men den digitale transformation er langt fra slut. Her forklarer Telmores topchef, hvordan de vil tilbyde den ultimative kundeservice online.

Telmore: Sådan vil vi tilbyde den ultimative kundeoplevelse

Telmore er et af de ældste brands på mobilmarkedet og har siden starten i 2000 haft fokus på at være en online-teleselskab – altså et selskab uden fysisk butikker som for eksempel TDC, Telenor og Telia. Telmore var det første danske teleselskab, der kun fandtes på nettet og al kundeservice foregik også online eller telefonisk.

Telmore har med andre ord været digitale fra start og Jens Grønlund Nielsen, der har været topchef i Telmore siden august 2015, fortæller, at Telmore i dag bruger mere krudt på at tilbyde den ultimative kundeoplevelse end tidligere. “Vi fokuserer på at bygge videre på den digitale transformation, hvad enten det er via vores app, website, desktop eller mobil. Telmore var digital fra start og vi vil levere den bedste kundeservice på tværs af platforme, også på sociale medier”.

Se også: Teleselskaber med bedst kundeservice

Kunderne har krav om øget tilgængelighed

Jens Grønlund Nielsen forklarer, at kunderne stadig har behov for adgang til kundeservice og kravet om tilgængelighed vokser.

“Vi har et stort hjælpeunivers online, hvor man kan få svar på mange spørgsmål, men nogen ting har man stadig behov for at kunne ringe ind om”, forklarer Jens Grønlund Nielsen.

Selvom Telmore er kendte for at have god onlineselvbetjening og for god kundeservice generelt, så betød introduktionen af Telmore Play i sommeren 2014 øgede krav til kundeservice.

Telmore Play tilbyder 13 forskellige underholdnigstjenester, blandt andet HBO, Mobifo, Cmore og Eurowoman og kundeservice er nødt til at have kendskab til, hvordan de forskellige tjenester virker, så de kan hjælpe de kunder, der har behov for hjælp.  Det kan være spørgsmål til, hvordan de forskellige tjenester kan bruges på flere platforme, eller hvilke tjenester der bruger af den inkluderede data og hvilke der ikke gør, forklarer Jens Grønlund Nielsen.

“Der er dog forståelse for det, når folk har så tekniske spørgsmål, at vi er nødt til at stille dem videre til selve tjenesteudbyderen”, forklarer Jens Grønlund Nielsen.

Se også: Er Telmore Play bedste familieabonnement?

 

Mere relevant information som en del af online kundeservice

Som en del af øget fokus på kundeservice forsøger Telmore også at tilbyde mere relevant information for deres kunder, når de logger ind på Telmore.

“Har en kunde allerede et mobilabonnement, så er det måske ikke lige det, kunden har brug for flere informationer om, når kunden er logget ind. Det kunne i stedet for være om bredbåndspakker, som vi så præsenterer i stedet for. Eller hvis vi kan se, at kunden hver måned er tæt på at opbruge datapakken, eller faktisk opbruger den hver måned, så tilbyder vi information om mobilpakker med mere data inkluderet. På den måde forsøger vi at tilbyde relevant information til vores kunder, så de ikke spilder deres tid”.

Se også: Sammenlign de bedste mobilpakker hos teleselskaberne

 

Telmore skal være digital first

Jens Grønlund Nielsen forklarer, at Telmore også ønsker at blive stærkere til at identificere relevant information til nye kunder og det er noget, der bliver arbejdet med på tværs af hele TDC-koncernen.

“Men Telmore er frontløberen på dette, vores dna er at være digital first”.

Se også: Mobilabonnementer fra Telmore