bedste mobilabonnement tjeneste 2016

De danske teleselskaber: Her var vores vigtigste mobilabonnementer og tjenester

Det danske mobilmarked, i hvert fald når det gælder mobilabonnementer og tjenester, er formentlig det mest innovative i verden. Tale og sms/mms er nærmest noget, man kan få uendeligt meget af for en hund og man skal også dumme sig rigtig meget for at betale i dyre domme for mobilabonnementer med meget data.

Vi får ganske enkelt meget for pengene som mobilkunde, når det gælder tale, sms/mms og data og det har tvunget teleselskaberne til at tænke i anderledes indhold. Derfor ser vi mobilabonnementer, der inkluderer streaming af musik, film, tv-serier, bøger og magasiner eller mobilabonnementer med roaming inkluderet, så vi kan bruge løs af mobilabonnementet udlandet som var vi hjemme i Danmark.

Vi bad de fire store danske selskaber om at komme med deres vurdering af, hvad der var vigtigst for dem på abonnementsfronten i Danmark i 2016.

Se også: Sammenlign priser på mobilabonnementer

 

Yousee: Musik og roaming

Yousee Mobils direktør, Kasper Ørtvig, hæfter sig ved roaming og musik som noget af det vigtigste hos Yousee i 2016.

”Vores abonnementer med roaming inkluderet har været godt efterspurgt siden sommeren, og så er vores musiktjeneste YouSee Musik også en vigtig del af abonnementerne. I løbet af året har vi hævet kvaliteten i YouSee Musik, ligesom vi også har givet appen en ny brugergrænseflade.”

Se også: Tjek priser hos Yousee

3: Roaming gør folk glade

3‘s pressechef, Rikke Juul, fremhæver også og ikke overraskende selskabets roaming-løsning, 3LikeHome som en vigtig tjeneste for dem i 2016.

3LikeHome har igen i år vist sig at være en superstærk tjeneste for 3, som giver os en særlig position i markedet. Mange kunder forbinder os simpelthen med fri roaming i udlandet. Hver gang vi har udvidet 3LikeHome, er kunderne blevet overraskede og meget glade – senest med Australien, New Zealand og Canada.

I starten var forbruget begrænset i 3LikeHome-landene, fordi kunderne måske ikke helt turde tro på, at de bare kunne roame løs. Men nu forbruger de lige så meget data, som når de er hjemme i Danmark. Siden 3LikeHome eksempelvis blev introduceret i USA, har vi oplevet en ekstrem stigning i dataforbruget blandt selskabets kunder. I juli i år var dataforbruget mere end 700 gange højere end samme måned i 2015″.

Se også: Tjek priser hos 3

Telia: Samarbejdet med Zetland er et højdepunkt

Telias pressechef, Rasmus Avnskjold, forklarer,at Telias strategiske samarbejde med Zetland står som et højdepunkt for dem.

“Vi fik vist, at vi tør satse på små, relativt ukendte tjenester, hvis de har et koncept, som Telia tror på. Det gør vi med Zetland. Og at Google netop har fremhævet Zetland og valgt at støtte dem også økonomisk, bekræfter os kun i, at vi traf det rette valg med Zetland”.

Se også: Tjek priser hos Telia

 

Telenor: Enklere, mere data og bedre roaming

Hos Telenor står særligt fokusset op at forenkle og digitalisere forretningen samt lanceringen af Telenors nye Fri+ portefølje, der skal gøre det mere simpelt at være kunde hos Telenor som vigtige ting, forklarer Anne Faigh Rydell, pressechef hos Telenor:

“Vores kunder har nu færre produkter at vælge imellem – tre for individuelle kunder og to for familier – mens produkterne til gengældt er fyldt op med noget af det, som vi ved kunderne er mest vilde med, nemlig mere data og bedre roaming”.

Se også: Tjek priser hos Telenor