tdc mobilabonnement

TDC + YouSee = YouSee… TDC burde have satset på Telmore

1. juli 2016 ophører TDC med at eksistere som bredbånds- og mobilselskab, og kabel-tv udbyder på privatmarkedet. Danskerne må i stedet finde tilsvarende løsninger i YouSee, som dog er 100 procent ejet af TDC koncernen.

Det er flere år med nedgang i indtjeningen og stigende driftsomkostninger, der i dag fik TDCs topchef, Pernille Erenbjerg, til at offentliggøre TDC koncernens nye strategi. Pernille Erenbjerg løftede sløret for den nye strategi på en pressekonference i London under parolen “Altid enklere og bedre”.

Se også: TDC nedlægges

 

Næppe enklere og bedre med YouSee

Satsningen på YouSee, som det bærende Brand, vil næppe gøre det enklere og bedre for danskerne at være kabel-tv, mobil- og bredbåndskunde. Set med kundernes øjne er dagens TDC Mobil faktisk en hel del mere overskueligt end YouSee. Det er derfor svært, at se hvordan satsningen på YouSee skal gøre det enklere og bedre for privatkunderne.

Se også: YouSee ikke meget bedre og særlig billige

 

Telmore ville være meget enklere og bedre

Men hvorfor i det hele taget også satse på YouSee, når TDC i stedet kan vælge at sætte pengene på Telmore. Når det gælder image og Brand er Telmore guldægget i TDC koncernen. Gennem alle år har Telmore oparbejdet stor anseelse for at være blandt de mest overskuelige, enkle og mest serviceorienterede mobilselskaber i Danmark.

Telmore har helt klart værdier, som både TDC og YouSee savner, og skal den nye strategi lykkes bør den netop baseres på kunderelevante værdier. Strategien vil jo kun lykkes hvis de får kunderne med. At påbegynde en konsolidering, som den nye strategi er, op ad bakke, vil utvivlsomt skabe unødige problemer for TDC koncernen. Der er stor fare for, at kunderne slet ikke ser deres fordel ved at skifte fra TDC til YouSee.

Ved i stedet at satse på Telmore, som den bærende privatkunde platform, kunne TDC fra start af, få vind i sejlene og enklere og bedre skabe en positiv forståelse for handlingen blandt danskerne, som intuitivt ville få en forventning om, at skuden vendes og det meste herefter vil blive enklere og bedre.

Se også: Aktuelle priser ved Telmore

 

Derfor bliver skiftet fra TDC til YouSee problemfyldt

Med skiftet til YouSee vil mange TDC kunder vågne op fra en mangeårig dvale og indse, at de har betalt unødvendig dyrt for deres loyalitet. En bitter erkendelse for mange.

Ved at tjekke deres faktiske forbrug og behov, vil mange TDC kunder  opdage, at YouSee slet ikke er blandt de billigste og mest fleksible og fordelagtige selskaber på markedet.

Rigtig mange TDC kunder vil opdage, at der er store penge at spare ved at skifte til det billigste mobilselskab. - Nedenfor er tre centrale begrundelser for, at YouSee ikke vil løfte TDC koncernen op af mosen.

 

  • Skiftet tvinger danskerne til, at tage aktiv stilling til deres forskellige abonnementsforhold.
    - Når TDC nedlægges vil mange trofaste TDC kunder blive klar over sceneskiftet og derfor benytte anledningen til at tjekke op på deres kundeforhold, og mange vil skifte mobilselskab.

 

 

  • YouSee er mere snørklet end dagens TDC.
    - YouSee er funderet på en prisspiral. Det er relativt billigt at blive kunde, men YouSee bliver hurtigt uoverskueligt og dyrt for kunden**.

*Tjek YouSee iflg. Truspilot, Tjek TDC iflg. Truspilot, Tjek Telmore iflg. Trustpilot
**Se også: YouSee er uoverskueligt og dyrt

 

- TDC’ nye strategi om Altid enklere og bedre vil i bedste fald betyde nul og niks for kunderne. Sandsynligvis medfører skiftet en negativ oplevelse. Derimod vil besparelserne på driftssiden unægtelig blive store for TDC koncernen. Om ikke andet er det på omkostningssiden, at TDC koncernen kan skrue og file indtil det ser fornuftigt ud. For mig at se. Det er med stor undren, at det ikke blev Telmore, der blev mobilkundernes ven og TDC koncernens overlevelse. Ved at benytte Telmore som platform måtte man selvsagt komponere nye ydelser og tilføje bredbånd og tv, men det kunne snildt gå, så længe man bevarede kerneværdierne knyttet til service, overskuelighed og enkelhed.

 

Nicolas Fredriksen
Stifter af TelePrisTjek.dk

 

Se også: Find billigste mobilabonnement for dig

 

  • Alper K.

    At de nedlægger navnet TDC er en stor fejltagelse.
    Har selv arbejdet hos TDC. Og kan huske at brandet TDC er meget stærkt!

  • Alfred

    Jeg tror det er meget sundt for dem at skifte til YouSee, tror ikke kunderne vil flygte fra selskabet, de vil nok kunne mærke en smule kunde afgang, men bliver helt sikkert modregnet i en ny YouSee mobil kampagne for at tiltrække.

    Folk der ikke arbejder i telebranchen ved hvor meget der bliver fokuseret for signups i forhold til churn. Alt bliver vendt og drejet.

    Plus at de kunder TDC har, er glade for deres dækning og service, som de måske ikke kan få hos TT eller 3.

  • Mads O Olesen

    Det er en tvivlsom analyse. Hvordan kan man føre alle kunderne over i et lavprisselskab og stadig holde omkostningerne hjemme – eller undlade at ødelægge lavprisselskabet?

  • KlogeKarl

    Telmore er ikke et lavprisselskab mere, sådan da. Tjek f.eks. Oister og Lebara m.m.fl.
    TDC’s kunder skal deles op i nuværende og kommende. Nuværende vil intet mærke ved sammenslagningen. Kommende skal ind i en ny YouSee-prisstruktur, som ikke bliver billigere.
    I glemmer derfor, at de eksisterende kunder vil have en tendens til at blive i tryghed. For med de priser, så må TDC,s kunder da ønske tryghed og frygte skifte af udbyder, tænk hvis jeg ikke kan beholde mit 23′år gamle TDC-telefonnummer, og jeg har jo også min gamle fastnet hos TDC og mit gode gamle kobberbredbånd på næsten 2Mb