Fastnettelefoni suger pengene ud af danskerne

Teleoperatørerne griner hele vejen til banken hver gang du drejer skiven for at snakke i telefon: Fastnettelefoni er dyrere end benzin - Taler du én time over fastnettet kan samtalen koste op til 96 kroner... Kører du 100 km/t i en gennemsnitlig bil i én time, koster benzinen kun 55 kroner... Hertil koster fastnetabonnementet ofte mere end de fleste bilers årlige vægtafgift... Se her hvor dyrt fastnettelefoni egentlig er - Drop fastnettelefonen og spar op til 10.000 kroner pr. år!

Fastnettelefoni suger pengene ud af danskerne

 

Det er på høje tid, at indløse skrotværdien på fastnettelefonen; Den er ekstremt dyr, uhandy og samtalekvaliteten overgås klart af mobiltelefoner. Der er absolut ingen grund til at beholde fastnetforbindelsen. Vi har set nærmere på hvad fastnettelefoni rent faktisk koster – Du kan årligt spare op til 10.000 kroner, hvis du dropper fastnettelefonen!

 

Fastnettelefoni = Dyrt abonnement + dyre samtaler + dyre opkaldsafgifter

Fastnettelefoni er en evindelig kæde af uforholdsmæssigt dyre afgifter; Oprettelsesgebyr koster typisk 900 kroner, opkaldsafgifter runder hurtigt 35 øre, mens samtaler til mobil kan koste op til 1,60 kroner pr. minut. For hele vandviddet må du i tillæg typisk betale en klækkelig månedsafgift på op til 344 kroner – Hvis du taler 10 timer månedligt i den gamle knogle, så kan telefonregningen hurtigt løbe op i 14.000 kroner pr. år!

… Ligegyldig hvem din fastnetleverandør er, så betaler du unødvendigt meget for fastnettelefoni –  Mobiltelefoni er i dag meget billigere end fastnettelefoni.

Fastnettelefoni er en ekstrem dyr fornøjelse og tjener absolut ingen hensigt. Smartphones har bedre lyd og er mere bekvemme, og mobilabonnementerne er betydelig billigere end fastnetabonnementerne – Skift dit fastnetabonnement ud med det billigste mobilabonnement og spar op til 10.000 kroner /år!

 

Sådan sparer du flest penge på telefoni

  • Opsig dit/familiens fastnetabonnement
    (Derved opnås årlig besparelse på op til 10.000 kroner).
  • Erstat fastnetabonnementet med et mobilabonnement, der dækker dit/familiens samlede samtaleforbrug.
  • Knyt mobilabonnementet til en mobiltelefon, som hele husstanden har adgang til
    (Mobilen tager fastnettelefonens plads).

 

Ved at flytte samtaleforbruget fra fastnet- til et mobilabonnement kan du/familien også bedre udnytte evt. forbrugskrav/mindstepriser ved køb af fremtidige mobiltelefoner – Fastnettelefoni giver ingen fordele og ingen rabatter på mobiltelefoner, som familien alligevel må anskaffe sig. Derfor bliver et mobilabonnement også endnu billigere end et fastnetabonnement. Steen Jørgensen, Mobilekspert for TelePrisTjek.dk.

 

Mobiltelefoner: Nu med bedre bedre lydkvalitet end fastnettelefoner

Mobilproducenten Doro er kendt for at lave mobiler med rigtig god lyd – de henvender sig også primært til ældre, som ofte har behov for god og tydelig samtalekvalitet. Vores løbende tests af mobiltelefoner afslører dog også, at andre mere avancerede mobiler, altså top moderne smartphones, også leverer rigtig god samtalekvalitet. For eksempel er Sony virkelig gode til at optimere lydkvaliteten i deres Xperia Z modeler.

Også Samsung har mobiltelefoner med en lydkvalitet som overtrumfer de fleste fastnettelefoner. Det gælder især Samsung Galaxy serien, som opretholder høj klasse over lyd- og samtalekvalitet .

 

Gode råd til mobiler som erstatning for fastnettelefoner
A) Hvis du er en familie bør du erstatte fastnettelefonen med en Doro mobiltelefon med et mobilabonnement, som passer til familiens samlede samtaleforbrug.
B) Hvis du ikke er familie, men elsker lyden af god samtalekvalitet og stor bekvemmelighed, bør du erstatte fastnettelefonen med et mobilabonnement knyttet til en mobil i Samsung Galaxy serien eller til en mobil i Xperia Z serien.

 

Vores bedste råd er uanset – Drop dit fastnetabonnement… Det er simpelthen for dyrt – Du finder et mobilabonnement, der er betydeligt billigere!

 

Sammenlign priser på mobilabonnement

Flere nyheder i sagen

Siden redaktionen kørte denne nyhedsartikel er der kommet nyt i sagen. Nicolas Fredriksen fortsatte historien. Allerede d. 29/7/2014 gik redaktionen videre med en historie med fokus på TelePrisTjek.dk vil fremover skræddersy kundevenlig mobiltelefoni – Du læser den her. De seneste nyheder om temaet kan du læse her.