underholdning i mobilabonnementer

3 tror ikke på underholdningstjenester i mobilabonnementer

Mobilabonnementer fyldt med forskellige typer underholdningstjenester skal man ikke forvente at komme til at finde hos teleselskabet 3. Det forklarede David Elsass, ansvarlig for salg og marketing, da de holdt presseseance på årets Roskilde Festival.

3 har dog samarbejde med musiktjenesten Deezer og sidste år kørte de en Netflix-kampagne, hvor nye abonnenter fik 6 måneders gratis Netflix, men de har ikke mobilabonnementer med mange forskellige underholdningstjenester.

Se også: Mobilabonnementer hos 3

Tjenester skal ikke være primære produkt

“Vi vil gerne tilbyde tjenester, men de skal ikke være det primære produkt. Vi tror mere på tjenester og innovation, der ligger tættere på kerneproduktet”, forklarer David Elsass. Han konstaterer også, at de fede content brands, man som teleselskab gerne vil samarbejde med, står så i en så stærk position, at de kan stille hårde krav.

“Vi tror på, at kunderne selv vil bestemme, hvilken tjeneste de vil bruge end bare at få en kæmpe pakke. Vi vil hellere levere pick ‘n’ choose, hvor brugerne selv kan vælge mellem de tilbud, vi har”, lyder det fra David Elsass.

Se også: Mobilabonnementer med musik og film

 

3LikeHome er tæt på kerneproduktet

En tjeneste, David Elsass nævner som tæt på kerneproduktet er 3LikeHome med roaming inkluderet i mobilabonnementet, så man frit kan bruge løs af sin mobil i udlandet, 40 lande, uden at skulle bekymre sig om en skyhøj mobilregning.

I dag er det specielt Telmore, der har mobilabonnementer med rigtig mange underholdningstjenester. Hele 13 har de, men bruger en familie bare 3-4 stykker af dem, så kan det faktisk hurtigt svare sig rent økonomisk.

Telia har et samarbejde med Spotify, hvor man får 12 måneders gratis Spoity i selskabets dyreste mobilabonnementer, mens man også har mulighed for at vælge mellem blandt andet HBO, Storytel og RoamLikeHome.

Se også: Sammenlign priser på mobilabonnementer

  • Paw Jacob Sandayo Dinesen

    Mindes ellers jeg læste at de havde pænt succes med deres abbonement hvor Netflix var inkluderet..så passer ikke helt

    • michael76

      de skulle de jo sige imens de kørte kampagnen

      • Paw Jacob Sandayo Dinesen

        Ja men de fik osse pænt mange nye kunder. Blandt andet mig

  • NN

    Tjah når man ser den succes telmore har med play, såhhh. Hvad bruger folk deres mobil til i største delen af et år? hvor mange rejser mere end 2-3 uger om året? Kontra sidder med mobilen i hånden og sluger digitale medier? Det er bare et piv piv fra et selskab der intet har at diske op med.

  • Dan Riis

    Nej vi vil have god dækning OVERALT!