3 fik 7.000 nye mobilkunder i fjerde kvartal – “tilfredsstillende vækst i priskrig”

Tilfredsstillende vækst - sådan beskriver 3's direktør de 7.000 nye kunder, som 3 fik i hus i fjerde kvartal 2016 på det, selskabet kalder et hårdt presset marked med ny priskrig.

3 fik 7.000 nye mobilkunder i fjerde kvartal – “tilfredsstillende vækst i priskrig”

3 vækstede med i alt 47.000 kunder i hele 2016, men kom kun ud af 4. kvartal 2016 med 7.000 nye kunder. Derfor har væksten i sidste års sidste kvartal være markant lavere end i de første tre kvartaler i 2016.

Se også: Bedste mobilabonnementer til bedste pris

 

Tilfredsstillende vækst i priskrig

Alligevel kalder  3’s direktør, Morten Christiansen, væksten i 4. kvartal for tilfredsstillende, når man tager omstændighederne i betragtning, blandt andet med det, han selv kalder for en ny priskrig samt at Fona lukkede 40 butikker, så 3 dermed måtte vinke farvel til 40 shop-in-shops i Fonas butikker.

“Det er klart, at det har påvirket vores forretning i en periode derefter. Vi kan dog nu ved årets udgang se, at vi er lykkedes med at øge trafikken til vores egne 30 butikker og dermed mere eller mindre lukket hullet efter Fona”.

Se også: Sammenlign priser på mobiltelefoner

3LikeHome driver stadig god vækst

Han noterer sig også, at 3LikeHome fortsat var en rigtig god driver for 3’s vækst i 2016. I løbet af 2016 udvidede 3 3LikeHome med 15 nye lande – herunder bl.a. 12 europæiske lande, hvormed konceptet nu dækker hele EU og for nylig har 3 også tilføjet blandt andet Kina og Indonesien.

Når det gælder 2017, så har 3 allieret sig med David Hasselhoff- også bare kaldet The Hoff – til at booste tilstedeværelsen i Danmark.

3 har i øvrigt i alt godt 1,2 millioner kunder, viser 3’s egen opgørelse for 4. kvartal 2016.

Sammenlign priser hos 3