3 forbrugstjek

3′s kontrol af kunders forbrug skaber højere loyalitet

Passer ens mobilforbrug til ens mobilabonnement? Det undersøger på vegne af de kunder, der giver tilladelse til det og det er ikke kun et godt tiltag for kunden, også 3 får fordele ud af det.

Se også: Teleselskaber med god kundeservice

Forbrugstjek giver mere tilfredse kunder

3 måler kundernes tilfredshed og målingerne fra det seneste år viser, at kunder, der har fået tjekket deres forbrug, er mindst 13 procent mere tilfredse end kunder, der ikke har fået tjekket deres forbrug.

Se også: Sammenlign priser på 3′s mobilabonnementer

 

Mange kender ikke deres mobilforbrug

En undersøgelse, som analysebureauet Wilke har foretaget for teleselskabet 3, viser, at 54 procent af danskerne ikke ved, hvor meget de bruger af den data, der indgår i deres mobilabonnement.

26 procent angiver, at de slet ikke kender deres forbrug, og at det vigtigste for dem er at kunne bruge mobilen.

Se også: Mobilabonnementer med meget indhold

Giver ikke mening af udnytte kundernes uvidenhed om eget forbrug

3’s direktør for privatkundemarkedet, David Elsass, forklarer dog, at det ikke giver det ikke mening at udnytte denne forbrugsforvirring ved at lade kunderne have for dyre abonnementer med data eller taletid, som aldrig bliver brugt eller ved at lade dem dække behovet med ekstra tilkøb hver måned.

”Man kan undre sig over, hvorfor et teleselskab opfordrer sine kunder til at være opmærksomme på deres forbrug, eftersom det kan resultere i, at de skifter til et andet teleselskab eller til et billigere abonnement. Til dét kan jeg kun sige, at det for os handler om at skabe en relation til kunden, der bygger på loyalitet og gennemsigtighed. Og så giver det altså glade kunder, der på langt sigt kan give økonomisk pote,” siger 3’s direktør for privatkundemarkedet, David Elsass.

Se også: Sammenlign priser på mobilabonnementer

Forholdsvis kunder vælger at skifte

De fleste 3-kunder, 59 procent, har et mobilabonnement, der passer til deres forbrug, oplyser 3, og ud af de resterende 41 procent, der anbefales at skifte mobilabonnement for at få et, der passer til forbruget, vælger omkring 25 procent at skifte.

Selvom det altså er forholdsvis få kunder, der vælger at skifte til mobilabonnement ud fra 3′s anbefaling, så er det altså med til at øge kundetilfredsheden.

Se også: Nyheder om teleselskaber